Søgning på underkategorier- og emner:
Hvordan skabe sammenhæng mellem teori og praksis? Det er professionsuddannelsernes vigtigste spørgsmål, og transfer er nøglebegrebet,der knytter sig... Læs mere
Hjernepauser giver mere reel læringstid og bidrager til øget trivsel i klassen. De er et nemt og effektivt virkemiddel, der på kort tid og med en relativ lille... Læs mere
Selvom børn i dag kan overkomme mange ting, kniber det ofte med fokus og selvkontrol, med overskud til at klare små udfordringer og med forståelse for deres egen rolle i fællesskabet. Alt... Læs mere
På tværs af en række forskellige diagnoser som ADHD, autisme, Aspergers Syndrom, ODD, ikke-verbale indlæringsvanskeligheder, Tourettes Syndrom, OCD mv. reagerer børn med disse... Læs mere
Er din datter uopmærksom og stener i timerne? Farer din søn hele tiden rundt og afbryder lærere og klassekammeraterne? Måske har dit barn også svært ved lektierne,... Læs mere
Glem alt om mos og madning! Dette er 2. udgave af bogen "Jeg kan godt selv", som giver en introduktion til metoden baby-lked weaning (BLW), der... Læs mere
Bestselleren fra Sverige! Over 30.000 solgte eksemplarer ”En fantastisk glæde at se vores datter på 22 måneder vokse stolt i takt med sin nye formåen! Desuden sjovt at... Læs mere
SOCIAL LÆRING præsenterer en konkret og praksisnær metode til at give de professionelle i skoleverdenen retning og systematik i deres møde med børn med socialkognitive... Læs mere
En lettilgængelig guide, der viser forældre, hvordan de kan massere, kærtegne og give blide tryk til deres baby på zoner og akupressurpunkter mod alle de almindelige spæd- og... Læs mere
Det er en helt ny verden, der åbner sig, når man skal være far. Allerede før barnet bliver født, melder en række spørgsmål sig på banen, og små og store emner, man ikke før har skænket en... Læs mere
En af pædagogikkens største tænkere har skrevet en smuk, lille bog om kunst i uddannelse og om uddannelse til kunst. Kunstens og pædagogikkens veje krydses, og hér kan verden og... Læs mere
Gert Biesta argumenterer i denne bog for, at uddannelse bør være verdensvendt snarere end rettet mod læreplaner og mål for eleven. Det er ikke kun, fordi uddannelse skal give... Læs mere