Kulturudvikling i skolen - hvordan? (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Gro Emmertsen Lund (red.), Gitte Haslebo (red.)


Nedsat pris! Kulturudvikling i skolen - hvordan?
  • Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
  • Format: Hæftet
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771583014
  • Udgave: 1. (06-11-2015)
  • Oplag: 1. (06-11-2015)
  • Første udgivelsesår: 2015
  • Serie: Relationel pædagogik
  • Omslagsgrafiker: Louises design/Louise Perlmutter
  • Oversætter: Tom Havemann, kapitel 2, 3 og 7 oversat fra norsk
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 272
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 173mm, H: 241mm, D: 18mm, Vægt: 578g

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

Beskrivelse

Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning.
Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark.
Bogens bidragydere er:
Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark
Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark
Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark
Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark
Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark
Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge
Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark
Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge
Ole Lerke, skoleleder, Danmark
Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark
Greg McLeod, skoleleder, Canada
Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark
Ellen Sjong, lærer, Norge
Kulturudvikling i skolen - hvordan? henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af den danske folkeskole. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner.
Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann.
Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m.

Anmeldelser (0)