Kvalitet i social- og specialpædagogik: Grundbog til pædagoguddannelsen (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Inge Andrea Bjørnshave


  • Forlag: Dafolo Forlag
  • Format: Paperback
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771606690
  • Udgivelsesdato: 10-01-2020
  • Oplagsdato: 10-01-2020
  • Serie: Den professionelle pædagog
  • Originaltitel: Pædagogik mellem skole og fritid
  • Fagredaktør: Inge Bjørnshave
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 355
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: Vægt: 899g

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

Denne grundbog tilbyder en indføring i social- og specialspecialiseringens kompetenceområder, videns- og færdighedsmål. Den giver teoretisk og praktisk viden om de begreber og elementer, der er centrale for dette forholdsvis omfattende område. Bogen tilbyder desuden didaktiske tilgange til både underviser og studerende, fx refleksionsspørgsmål, casedrøftelser og forslag til supplerende litteratur.
Bogens primære målgruppe er studerende på pædagoguddannelsens social- og specialspecialisering og deres undervisere, men den er også særdeles relevant for allerede uddannede social- og specialpædagoger.

Bogen er bygget op om de fire kompetenceområder, der er præciseret i bekendtgørelsen for det social- og specialpædagogiske område. Det er:

  • Mennesker i udsatte positioner
  • Identitet og fællesskab
  • Relation og kommunikation
  • Samarbejde og udvikling.


Bogen består således af fire dele, der hver især bidrager til at indkredse og nuancere den aktuelle viden om og forskning på det enkelte kompetenceområdes videns- og færdighedsområder.


Bogens forfattere repræsenterer alle på den ene eller den anden måde specialiseringen i Danmark enten som undervisere, forskere eller praktikere. Målet med den brede forfattersammensætning har været at bidrage til, at studerende kan perspektivere praksis til relevante nationale og internationale forskningsresultater og udviklingstendenser på området.


Bogen indeholder bidrag fra Annika Foxby, Astrid Hestbech, Bennyé D. Austring, Birgit Kirkebæk, Charlotte Nørgaard, Christian Sung Dan Pedersen, Gitte Riis Hansen, Göran Krantz, Hans Månsson, Heidi Lykke Nissen, Helga Borgbjerg Hansen, Inge Bjørnshave (red.), Jonas Sprogøe, Jørgen Lyhne, Lars Christian Aagerup, Lone Gildberg, Louise Hvitved Byskov, Maj-Lill Skov, Merete Cornét Sørensen, Mette Schmidt, Mette Tellerup Larsen, Mie Skads Jeppson, Mikkel Boje Smidt, Randi Andersen, Rikke Yde Tordrup og Thomas Bille

Anmeldelser (0)