Narrating India: Antologi (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Katrine Brøndsted (red.)


Nedsat pris! Narrating India: Antologi
Forlag: Alt i Ord
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788799494187
Udgave: 1. (02-01-2016)
Oplag: 2. (08-08-2018)
Første udgivelsesår: 2016
Originalsprog: Dansk
Sideantal: 347
Indbinding: Hæftet
Mål og vægt: B: 172mm, H: 243mm, D: 22mm, Vægt: 740g

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

NARRATING INDIA er en antologi, der kredser om Indien. I kapitler opdelt efter temaer præsenteres subkontinentets historie og kultur gennem en eklektisk blanding af litteratur, fakta, billedkunst, reklamer, bollywood-film og endda madopskrifter. Antologien fungerer både som en introduktion til Indien, men også som en polemisk håndbog, der opfordrer til at gå på opdagelse.  

Bogen bruger arbejdsspørgssmål med naturlig stilladsering. Der er introduktion af begreber, der er glosering, og der er præsentation af analysemetoder. Der lægges gennemgående op til debat af både konkrete sager, men også af mere abstrakte begreber.  

NARRATING INDIA indeholder tekster af bl.a. Salman Rushdie, R.K. Narayan, E.M. Forster, Chuck Palahniuk, Shashi Deshpande, Mohsin Hamid og mange, mange flere. Tilsammen udgør de mange forfattere og kunstnere nye of gamle stemmer, der fortæller om Indien. Indefra og udefra, fra fortiden og fra nutiden. Desuden foreslår antologien supplerende litteratur og indgangsvinkler, som kan udforskes i plenum eller individuelt ved større opgaver. Bagerst i bogen er der en værktøjskasse med anbefalede teorier og metoder, der kan åbne for nye aspekter.  

Da NARRATING INDIA indeholder forskelligartede tekster med skiftende sværhedsgrad og omfang, kan bogen bruges til både A- og B- niveau engelsk på de gymnasiale uddannelser samt introducerende kurser på højere læreanstalter.

Anmeldelser (0)