Pædagogers faglighed i skolen: udspændtheder i litteratur og praksis (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Sofie Sauzet


Nedsat pris! Pædagogers faglighed i skolen: udspændtheder i litteratur og praksis
Forlag: Samfundslitteratur
Format: Paperback
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788759334072
Udgave: 1. (16-09-2019)
Oplag: 1. (16-09-2019)
Indbinding: Paperback
Sideantal: 150
Originalsprog: Dansk

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

At være pædagog i skolen er en kompleks opgave. I nogle sammenhænge kalder skolens praksis eksempelvis på en pædagog, der skal understøtte et roligt læringsmiljø, så der kan skabes fokus på lærerens undervisning, og i andre sammenhænge efterspørges en pædagog, der er med til at planlægge, afholde og evaluere undervisning.


Denne bog undersøger, hvordan pædagogers faglighed i skolen beskrives i aktuel litteratur om pædagoger i skolen, og hvordan disse beskrivelser virker tilbage på skolens praksis. Bogen viser herigennem, hvordan pædagogers praksis i skolen er udspændt imellem forskellige forventninger til og forestillinger om deres faglighed. Disse udspændtheder er ikke bare er udfordrende, men også undertiden uforenelige. Og for pædagoger i skolen betyder det, at de må vælge til og fra, eller skifte, mellem forskellige måder at være pædagog i skolen på, hvilket sætter særlige betingelser for udviklingen af en faglighed.


Bogen er et bidrag til det fortsatte arbejde med at undersøge, vedligeholde og udvikle pædagogers faglighed i skolen, og den tilbyder nye spørgsmål til kollektive handlestrategier og refleksion.

Anmeldelser (0)