Pædagogik i skole og fritid (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Niels Ejbye-Ernst, Stig Broström, Carsten René Jørgensen, Christian Graugaard, Ivar Frønes, Vibe Larsen, Anne Bahrenscheer, Lene S.K. Schmidt, Ulla Pedersen, Lone Wiegaard, Helle Rabøl Hansen, David Thore Gravesen, Katrine Zeuthen, Trine Ankerstjerne, Maria Øksnes, Anette Schulz, Mathilde Sederberg, Astrid Kidde Larsen, Morten Anker Hansen, Erika Zimmer Brandt, Hanne Hauer, Frants Mathiesen, Tanja Phaff Louring, Søren Berthelsen Holm, Torben Munkholm, Jens Horsholt Mikkelsen, Lea Ringskou, Jacob Noer Ahm, Sven-Erik Holgersen, Marie Hagelskjær, Karsten Bjerg Düring, Ejnar Sundsdal, Signe Hvid Thingstrup, Ida Skytte Jakobsen, Bo Persson, Dorte Stokholm

Nedsat pris! Pædagogik i skole og fritid
Forlag: Gyldendal
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788741265551
Udgave: 1. (30-03-2017)
Oplag: 1. (30-03-2017)
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 480
Fagredaktør: David Thore Gravesen
Originalsprog: Dansk
Formater / udgaver
348,00 kr

Levering : 2 - 5 hverdage

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

= Emner
  = Sektioner
  = Kategorier

Pædagogik i skole og fritid henvender sig særligt til studerende, der har valgt specialiseringsdelen ”Skole- og fritidspædagogik” på pædagoguddannelsen, og udgivelsen er komponeret omkring bekendtgørelsens kompetencemål for netop denne specialisering.

Bogen introducerer til de faglige temaer, der er centrale for denne del af pædagoguddannelsen, og dens 27 kapitler giver et grundigt og inspirerende afsæt for pædagogens arbejde i skole- og fritidsinstitutioner.

Alle kapitler indledes med et abstract, hvori kapitlets hoverpointer skitseres. Sidst i kapitlerne er der en række refleksionsspørgsmål og forslag til videre læsning. Flere kapitler indeholder billedmateriale, links, modeller, illustrationer og cases, der bidrager til en alsidig og varieret læseoplevelse. Stikordsregisteret bagest i bogen gør det let at finde frem til centrale teoretikere og vigtige pædagogiske begreber i de forskellige kapitler.

De 37 bidragende forfattere har alle fingeren på den pædagogiske puls, enten som undervisere og forskere på landets pædagoguddannelser, som forskere og professorer på danske og nordiske universiteter eller som konsulenter i relevante pædagogiske sammenhænge. Så med denne bog får du som studerende et godt grundlag for at udvikle sin professionelle faglighed inden for det skole- og fritidspædagogiske område.