Pædagogik: Introduktion til pædagogens grundfaglighed (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Niels Ejbye-Ernst, Johannes Andersen, Bjarne Bruun Jensen, Peter Østergaard Andersen, Allan Westerling, Christian Aabro, Benedicte Madsen, Birthe Juhl Clausen, Erik Hygum, Lone Wiegaard, Anne Marie Villumsen, David Thore Gravesen, Søren Gytz Olesen, Unni Lind, Jenny Bohr, Gert Vorre, Charlotte Brønsted, Jan Thorhauge Frederiksen, Ellen Ravn Habekost, Hanne Hauer, Esben Hulgaard, Martin Ladefoged Johnsen, Irene Salling Kristensen, Kirsten Krøigaard, Dorthe Lund, Anita Lyngsø, Frants Mathiesen, Marina Stannov, Lotte Hanberg Sørensen, Charline Amdisen-Bossen, Sidse Schoubye Andersen


Forlag: Gyldendal
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788792711977
Udgave: 1. (01-10-2015)
Oplag: 8. (23-12-2019)
Første udgivelsesår: 2016
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 688
Fagredaktør: David Thore Gravesen
Originalsprog: Dansk
Formater / udgaver
443,20 kr

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

Pædagoguddannelsen er konstrueret omkring en række kompetencemål, der igen er fordelt imellem en stribe vidensmål og dertil relaterede færdighedsmål. Denne udgivelse er komponeret omkring samtlige af de kompetencemål, der gælder for grundfagligheden, og i de fleste tilfælde opererer udgivelsen med, at ét vidensmål med det relaterede færdighedsmål udgør ét kapitel. I nogle tilfælde har redaktører og forfattere dog fundet det naturligt at ”splitte” videns/færdighedsmålene op i flere kapitler.

Bogens 29 kapitler giver en grundig og mangfoldig introduktion til centrale pædagogiske tematikker og giver pædagogstuderende mulighed for at gå på opdagelse i de mange vigtige forhold og spændende spørgsmål, som udgør det pædagogiske arbejdsområde.

Udgivelsen giver et inspirerende, kvalificerende og diskuterende afsæt for studierne på pædagoguddannelsen, og samtlige kompetencemål og tilhørende vidensmål og færdighedsmål på hele 1. studieår er behandlet af en eller flere forfattere.

Det store hold af forfattere, der bidrager til denne udgivelse, har alle fingeren på den pædagogiske puls. Nogle har deres daglige gang på landets pædagoguddannelser, hvor de underviser, udvikler og forsker, nogle er forskere på landets universiteter, og en håndfuld er konsulenter i forskellige pædagogiske sammenhænge.

Udgivelsen henvender sig særligt til studerende på første studieår af pædagoguddannelsen – grundfagligheden, men den kan bruges under hele uddannelsen. Bogen kan desuden fungere som opslagsværk og er generelt interessant for alle med bred interesse for pædagogik.

Anmeldelser (0)