Forventes på lager: 11-11-2017
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om?
Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet?
Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:
Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service.
De seks trin er:
Metoden er baseret på en unik kombination af moderne beslutningsteori, adfærdsøkonomi og eksperimentel psykologi, og hvert af de seks trin bygger oven på det forrige.
Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder.
Omtale
”Bogens primære budskab er, hvordan man kan få kunderne til at betale mere for de samme varer, uden at de bliver utilfredse. Dette er ønskescenariet for de fleste virksomheder, og man når som læser at tænke, at det næsten må være for godt til at være sandt. Men efterhånden som bogen skrider frem, fremstår det som ganske realistisk. Teorien og værktøjerne bliver dokumenteret med cases og aktuelle situationer. Det er med til at fastholde interessen og nysgerrigheden gennem hele bogen. (...) Dette er ikke alene en bog, der giver virksomheder en værktøjskasse til prissætning. Den er i høj grad også interessant for forbrugeren, da man flere gange undervejs bliver gjort opmærksom på, hvor relativt let vi som forbrugere kan blive manipuleret. Man bliver med andre ord en del klogere på sig selv ved at læse denne bog.”
5 stjerner
- anmeldelse ved Daniel Oman Gru, Inside Business, 9. november 2017
Indhold
Kapitel 1 Dine priser er langt vigtigere end dine udgifter
Kapitel 2 Value vs. Cost-Pricing
Kapitel 3 Værdi – Det Kognitive Perspektiv
Kapitel 4 Forankring & Værdimanipulation
Kapitel 5 Markedsanalyse – Benefits, Identiteter & Situationer
Kapitel 6 Kategori & Perfekt Positionering
Kapitel 7 Prototyping & Test
Kapitel 8 Prisforhandlinger
Kapitel 9 Prisstigninger
Kapitel 10 Betalingsformer
Kapitel 11 Prisarkitektur
Kapitel 12 Produktporteføljer & Udvalg
Kapitel 13 Rabatter, Discounts & Gratis
Kapitel 14 Priskrige
Kapitel 15 Afslutning
Litteraturliste