• Udgave: 1. (05-12-2011)
  • Oplag: 1. (05-12-2011)
  • Første udgivelsesår: 2011
  • Sideantal: 228
  • Indbinding: Hardback
  • Mål og vægt: B: 226mm, H: 251mm, D: 21mm, Vægt: 1005g

Sælernes Univers      Dyk ned i sælernes forunderlige verden med ny, smukt illustreret bog fra Fiskeri- og Søfartsmuseet. Fiskeri- og Søfartsmuseet har netop udgivet bogen Sælernes Univers. Bogen tager dig med ind i sælernes forunderlige verden både under og over havets overflade. Sælerne har for millioner af år siden undergået en eventyrlig forvandling fra livet på landjorden til et liv, der er knyttet til verdenen under havets overflade. Med forvandlingen fulgte et væld af fascinerende tilpasninger, der alle har bidraget til, at sælerne den dag i dag er at finde i de fleste af verdens have. Udviklingen og de biologiske tilpasninger beskrives i bogens første del, mens anden del giver sig i kast med de to danske sælarter, den spættede sæl og gråsælen. Bogen rundes af med en præsentation af hver enkelt af verdens 36 sælarter.  Bogen er illustreret med et væld af fantastiske farvefotos af sæler fra hele verden, heraf mange i halvanden- og helsides format. Netop de mange fotos fortæller deres egen historie om sælerne og gør det muligt for alle at få fornøjelse af bogen. Samtidigt giver teksten en dybtgående indsigt i sælernes mange facetter i en grad, der før hen udelukkende har været tilgængelig på engelsk og tysk. Sælernes Univers ISBN 978-87-90982-59-1, 230 sider, ill., kr. 225,-. Bogen kan fra primo december 2011 bestilles ved Fiskeri- og Søfartsmuseet eller DBK.