SKRIV derudad - Lærervejledning 2. klasse (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Maria A. Skelbæk-Bundesen


Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771588255
Udgave: 1. (03-03-2020)
Oplag: 1. (03-03-2020)
Første udgivelsesår: 2020
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 56
Omslagsgrafiker: Louise Perlmutter/Louises Design
Fagredaktør: Fagkonsulenter: Lise Overgaard Nielsen og Jens Madsen
Originalsprog: Dansk

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

Beskrivelse

I materialet til 2. klasse skal eleverne skrive i fremstillingsformerne instruerendefortællendebeskrivende og informerende. De skal arbejde med fire forløb, hvor de skal skrive instruktioner til lege til 0. klasserne, billedfortællinger til biblioteket, tekster om dyr til en fagbog og om en oplevelse.  Med lærervejledningen får du teori- og praksisbeskrivelser af situeret fremstilling i danskundervisningen og eksempler på, hvordan du gør skriveundervisningen autentisk og meningsfuld for eleverne.  Der er beskrivelser af, hvordan du selv kan lave forløb målretttet til din klasse, og der er forklaringer og beskrivelser til undervisningen med SKRIV derudad 2.
Med SKRIV derudad lærer eleverne at skrive i autentiske skrivesituationer.
Materialet sætter elevernes skrivekompetencer i spil og gør skrivningen meningsfuld for eleverne. Formålet med materialet er:
• at gøre skrivningen autentisk, brugbar og meningsfuld for eleverne
• at ruste eleverne til bevidst at målrette deres tekster til en bestemt modtager
• at give eleverne indblik i deres egne valg omkring tekstens afsender, æstetik og tekstnormer
• at lade eleverne arbejde med stavning og grammatik i en kontekst, når det giver mening for indholdet, for modtageren, for afsenderen og for tekstens norm.
Materialet SKRIV derudad omfatter en elevbog til 2. klasse, 3. klasse, 4. klasse og 5. klasse og en lærervejledning til hvert klassetrin.
SKRIV derudad er inspireret af situeret fremstilling og forsøger at sætte eleverne i autentiske skrivesituationer. Eleverne skal ikke skrive til læreren, de skal skrive til virkelige modtagere med et virkeligt formål og et indhold, der kan bruges til noget.
Materialet danner bro mellem undervisningsmaterialerne AKTIV læsning og skrivning på mellemtrinnet og STAV-systemet

Anmeldelser (0)