SKRIV derudad - Lærervejledning 3. klasse
Dette produkt kan findes i disse emner sektioner og kategorier

SKRIV derudad - Lærervejledning 3. klasse (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Maria A. Skelbæk-Bundesen

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771588262
Udgave: 1. (03-03-2020)
Oplag: 1. (03-03-2020)
Første udgivelsesår: 2020
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 56
Omslagsgrafiker: Louise Perlmutter/Louises Design
Fagredaktør: Fagkonsulenter: Lise Overgaard Nielsen og Jens Madsen
Originalsprog: Dansk

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

I materialet til 3. klasse skal eleverne skrive i fremstillingsformerne instruerende, fortællende, beskrivende og informerende. Med lærervejledningen får du teori- og praksisbeskrivelser af situeret fremstilling i danskundervisningen og eksempler på, hvordan du gør skriveundervisningen autentisk og meningsfuld for eleverne. Der er beskrivelser af, hvordan du selv kan lave forløb målrettet til din klasse, og der er forklaringer og beskrivelser til undervisningen med SKRIV derudad 3.
Med SKRIV derudad lærer eleverne at skrive i autentiske skrivesituationer.
Materialet sætter elevernes skrivekompetencer i spil og gør skrivningen meningsfuld for eleverne. Formålet med materialet er:
• at gøre skrivningen autentisk, brugbar og meningsfuld for eleverne
• at ruste eleverne til bevidst at målrette deres tekster til en bestemt modtager
• at give eleverne indblik i deres egne valg omkring tekstens afsender, æstetik og tekstnormer
• at lade eleverne arbejde med stavning og grammatik i en kontekst, når det giver mening for indholdet, for modtageren, for afsenderen og for tekstens norm.
Materialet SKRIV derudad omfatter en elevbog til 2. klasse, 3. klasse, 4. klasse og 5. klasse og en lærervejledning til hvert klassetrin.

SKRIV derudad
er inspireret af situeret fremstilling og forsøger at sætte eleverne i autentiske skrivesituationer. Eleverne skal ikke skrive til læreren, de skal skrive til virkelige modtagere med et virkeligt formål og et indhold, der kan bruges til noget .
Materialet danner bro mellem undervisningsmaterialerne AKTIV læsning og skrivning på mellemtrinnet og STAV-systemet

Anmeldelser (0)