• Første udgivelsesår: 2017
  • Serie: Synspunkter
  • Omslagsgrafiker: Christina Tscherning Andersen
  • Omslagsillustrator: Naira
  • Sideantal: 386
  • Mål og vægt: B: 147mm, H: 210mm, D: 26mm, Vægt: 488g

Så har vi gjort det igen: Proppet et antal forfattere ned i en altomfavnende gryde og rørt rundt, men forsigtigt og med fuld respekt for deres individuelle og divergerende tilgang til det trykte udtryk for deres synspunkter, meninger og opfattelser. Som i de tidligere Synspunkter indeholder Synspunkter 4 en farvestrålende palet af regnbuefarvede historier, et festfyrværkeri af tekster, som jeg igen har haft det privilegium at blande. Du får brug for hele følelsesregisteret, og der er garanti for grin, gråd, tro, tvivl, samtykke og  foragt ... det sidste står jeg for! Naira begynder festen med et vidnesbyrd om sin samlever Johnny. Efterfølgende vil de 11 andre male byen rød, give den hele armen og lade jeres fantasi boltre sig i følelsernes frydefulde indfald.  Jeg slutter af med at spolere festen: Jeres kvalmende misbilligelse og foragt vil overskygge ALT, hvad jeg tidligere har skrevet. Nu er I advaret!  Rigtig god fornøjelse.

Uddrag af bogen

Jeg shanghajede Jan Wikke fra Facebook, efter at have læst hans to klummer. Kirstine Nyboe har denne gang en hylemorsom gyser fra 1400-tallet. Utopisk?! Læs og døm selv. Stefan Holbek sætter absolut sagen på spidsen i sin fortælling om: ”Det moderne elektroniske fængsel”. Ann-Britt Ottestad Dueholm afleverer tidstypiske problematikker, som giver både en AHA- og HAHA-efterklang. Jens David Olsens fem herlige digte vidner om stor erfaring og dyb indsigt! Og det samme, er man ikke i tvivl om, er gældende, når Thea Dauw fortæller sine hjerteskærende historier.  I kan absolut glæde jer til Maria Lehrmanns levende beskrevne rejse til Borneo, og Annika Georgi havde heldigvis flere hjemmegjorte anekdoter, som vi igen kan få lov til at grine ad. Susanne Thuesen er forfatterspire, og hvor er jeg dog taknemmelig for, at hun vil dele sin kærlighedshistorie med os. Inge Nielsen forsyner os atter med ugebladsgenren, når Jonatan Bang opklares en 25 år gammel mordsag. Steen Willadsens forfatterdebut er kort og godt: en lille selvbiografisk perle. Jeg, Ulla Dueholm, slutter læsefesten af med tre rosiner i pølseenden:  Og den sidste vil jeg bede jer om IKKE at læse.

Om forfatteren

Naira om Ulla: Ulla Dueholm Født 1953 i Fredericia. Skuespiller, teaterarbejder, instruktør, foredragsholder og forfatter med adskillige bøger bag sig! Men Ulla kan noget helt særligt: Gennem sin solide erfaring og nære samarbejde med et utal af forskellige mennesker har hun lært at spotte talentet hos andre! På intelligent og gelinde vis trækker hun lige så stille talenterne op af dybet og bringer dem dertil, hvor de gennem processen begynder at forstå, stråle og nyde deres eget lys. Se, DET er et sandt talent.