Undervisningsdifferentiering: 20 skridt til at møde dine elever (Bog, Hæftet, Dansk) af Ole Ditlev Nielsen

Undervisningsdifferentiering: 20 skridt til at møde dine elever (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Ole Ditlev Nielsen


Nedsat pris! Undervisningsdifferentiering: 20 skridt til at møde dine elever

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771583120
  • Udgave: 1. (06-11-2015)
  • Oplag: 1. (06-11-2015)
  • Første udgivelsesår: 2015
  • Omslagsgrafiker: Louises design/ Louise Glargaard Perlmutter
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 184
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 172mm, H: 241mm, D: 8mm, Vægt: 411g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Undervisningsdifferentiering - 20 skridt til at møde dine elever er en bog, der hiver teorierne om undervisningsdifferentiering ned på jorden og ind i undervisningslokalerne. Det er en værktøjsbog, der igennem et væld af konkrete råd og idéer giver læseren inspiration til, hvordan man kan arbejde med undervisningsdifferentiering på en måde, der er meningsfuld for eleverne og overskuelig for læreren. 
De fleste lærere står med den udfordring, at de skal rumme flere forskellige elevtyper med vidt forskellige faglige og personlige forudsætninger. Det kan være svært at tilgodese alle elever, og de fleste lærere anerkender behovet for undervisningsdifferentiering, men hvordan gør man det lige i praksis? Hvordan får man differentieret, når der er et pensum at følge og en travl hverdag at forholde sig til? Denne bog viser, hvordan det kan gøres. 
I 20 overskuelige kapitler, der alle afsluttes af fem konkrete forslag til differentiering, som umiddelbart kan bruges i den daglige undervisning, præsenterer bogen de vigtigste aspekter af undervisningsdifferentiering. Vigtige teorier som Dunn og Dunns læringsstile, Gardners mange intelligenser og Blooms taksonomi introduceres kort som udgangspunkt for, hvordan de kan bruges til at differentiere i en dansk undervisningspraksis. Der er konkrete forslag til differentiering ved projektarbejde, lektier, klassediskussioner m.v., eksempler på vellykket undervisningsdifferentiering samt idéer til, hvordan man gennem bedre kollegialt samarbejde kan hjælpe differentieringen på vej. 
Undervisningsdifferentiering - 20 skridt til at møde dine elever henvender sig til undervisere i grundskolens ældste klasser, på de gymnasiale uddannelser, erhvervsuddannelser, VUC, kortere videregående uddannelser samt til lærer- og pædagogikumstuderende.

Læsernes anmeldelser (0)