Valg der skaber viden: - om samfundsvidenskabelige metoder (Bog, Indbundet, Dansk)

Forfattere: Søren Voxted, Bodil Weirsøe, Catharina Juul Kristensen, Charlotte Andreas Baarts, Steen Scheuer, Mille Mehlsen Mortensen, John Eli Andersson, Peter Rod, Per Darmer, Claus Nygaard, Helge Tetzschner, Pia Heike Johansen, Kim Buch Madsen, Elin Sundgaard, Anna Lund Jepsen, Kjeld Nielsen, Randi Andersen, Svend Ole Madsen, Jeanette Thomsen, Mai-Britt Herløv Petersen, Bodil Blichfeldt, Britt Hansen, Katrine Schumann, Klaus Svanholm Nielsen


Nedsat pris! Valg der skaber viden: - om samfundsvidenskabelige metoder
  • Forlag: Gyldendal
  • Format: Indbundet
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788776754525
  • Udgave: 1. (13-06-2006)
  • Oplag: 9. (18-06-2018)
  • Første udgivelsesår: 2006
  • Omslagsgrafiker: 2krogh
  • Tegnet af: Special-Trykkeriet Viborg
  • Fagredaktør: Søren Voxted
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 272
  • Indbinding: Indbundet
  • Mål og vægt: B: 171mm, H: 245mm, D: 14mm, Vægt: 528g

Status: Mangler pt.

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

Hvilke måder bør - og kan - anvendes til at frembringe viden, der lever op til videnskabelige krav? Der findes et omfattende udvalg af kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder, men hvornår er det mest hensigtsmæssigt at bruge de specifikke metoder? De svar, og mange andre svar på metodespørgsmål, giver 24 forskere og undervisere ved højere læreanstalter i denne bog. Forfatterne introducerer hvilke tilgange, hvornår og hvordan samfundsvidenskabelige metoder kan bruges, når studerende skal skrive projekt, eller når praktikere skal undersøge et konkret problem på arbejdspladsen. Valg der skaber viden er primært skrevet til studerende på mellemlange-, diplom- og bacheloruddannelser. Bogen indeholder 21 kapitler og er rig på eksempler. Der er præsentation af de dominerende videnskabsteoretiske skoler inden for samfundsvidenskaberne, og der introduceres til anvendelse af teori. Læseren guides igennem projektfaserne startende med problemformuleringen. Herefter gennemgås en lang række metoder til dataindsamling og analyse. Bogen afsluttes med et kapitel om etiske og praktiske problemstillinger, som studerende møder ved videnproduktion i en uddannelse.

Anmeldelser (0)