Vinduespynt og samfundssind: Når virksomheder (ikke) tager ansvar (Bog, Hæftet, Dansk)

Vinduespynt og samfundssind: Når virksomheder (ikke) tager ansvar (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Claus Strue Frederiksen og Martin Marchman Andersen


Nedsat pris! Vinduespynt og samfundssind: Når virksomheder (ikke) tager ansvar

Forlag: Turbine

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788740666045
  • Udgave: 1. (20-11-2020)
  • Oplag: 1. (20-11-2020)
  • Første udgivelsesår: 2020
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 208
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 144mm, H: 211mm, D: 17mm, Vægt: 400g
Status: Mangler pt.
Bemærk: Dette produkt kan pt. ikke købes, men du kan få automatisk besked når/hvis dette produkt er tilgængeligt igen. Alt vi skal bruge er din e-mailadresse.

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

"Intelligent skideballe til erhvervslivets CSR-indsatser ... Læserne udstyres med godt formulerede og solidt forankrede filosofiske pointer, der nemt kan medtages til næste møde i CSR-netværket, hvor ansvarligheden skal drøftes." – Økonomisk Ugebrev


Corporate Social Responsibility (CSR) er blevet et svært gennemskueligt cirkus, hvor alle virksomheder er inviteret indenfor. Hvor man taler om win-win, om at skabe værdi for både aktionærer og det øvrige samfund. Grøn omstilling og samfundssind, ja tak! – så længe det ikke koster noget, hævder bogens to forfattere.

Verden står overfor en række alvorlige udfordringer. Klimaforandringer, tab af biodiversitet, økonomisk ulighed og politisk polarisering. Det private erhvervsliv rummer et enormt potentiale for at løse den slags problemer, men det nuværende bidrag er langt fra tilstrækkeligt. Vi kan og må forvente mere. Erhvervslivet er nødt til at sadle om og tage ægte ansvar – også selvom det koster på bundlinjen.

Denne bog byder både på kritik og løsninger. Kritik af den nuværende CSR-praksis, der i høj grad er præget af vinduespynt og kortsigtede profithensyn. Løsninger i form af principper og konkrete guidelines, som virksomheder bør efterleve, hvis de for alvor ønsker at tage ansvar og bidrage til at løse verdens store udfordringer. Ægte ansvarlighed, i forretningsverdenen såvel som i livet, er ikke altid en gratis omgang.

Læsernes anmeldelser (0)