Alle sammen: Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber (Ebog, Epub, Drm, Dansk)

Forfattere: Charlotte Andersen, Camilla Lind Melskens


  • Forlag: Dafolo A/S
  • Format: epub, drm
  • Type: Ebog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771602371
  • Udgivelsesdato: 07-11-2013
  • Sideantal: 148 Sider
  • Filtype: epub
  • Filversion: 3.0
  • Filformat: Reflowable
  • Filstørrelse: 2425 KB
  • Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Kort beskrivelse
Denne bog er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen. Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive funktionsvanskeligheder, når man er sammen med andre. Dernæst belyses vigtigheden af at arbejde med fællesskaber, når man skal inkludere børn med særlige behov, herunder børn med ADHD.
PRIS
258,60 kr

Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

Beskrivelse

Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD er det imidlertid ofte vanskeligt at få adgang til de fællesskaber, som skolen rummer.

Når man som professionel skal inkludere barnet med ADHD i skolen, er det ikke kun vigtigt at tage højde for den fysiske og faglige inklusion af barnet. Det er også vigtigt, at barnet føler sig inkluderet socialt. Inklusion handler ikke kun om tilstedeværelse og accept i det sociale miljø, men om barnets muligheder for aktiv deltagelse i fællesskabet. Hvordan kan der målrettet arbejdes med at udvide disse deltagelsesmuligheder?

Alle sammen - social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen.

Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive funktionsvanskeligheder, når man er sammen med andre. Dernæst belyses vigtigheden af at arbejde med fællesskaber, når man skal inkludere børn med særlige behov, herunder børn med ADHD. Her fokuseres på tre fællesskabende faktorer:

•De professionelle (teamet) •Klassen •Forældrene i klassen

Igennem bogen vil der være konkrete ideer til, hvordan man kan arbejde med disse fællesskabers inklusion af børn med ADHD. Til mange af ideerne er der tilhørende bilag, som kan findes bagerst i bogen og på bogens hjemmeside: www.dafolo.dk/inkluderende

Anmeldelser (0)