Alle sammen: Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber Forstør
Kategorier / sektioner:

Alle sammen: Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber (e-bog, epub, drm)

Af: Charlotte Andersen

Forlag: Dafolo A/S
Format: epub, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 148
Dato for udgivelse: 2013-11-07
Medforfattere: Charlotte Andersen, Camilla Lind Melskens
ISBN-13: 9788771602371
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 2425 KB
Filversion: 3.0
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 222
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable
Denne bog er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen. Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

247,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD er det imidlertid ofte vanskeligt at få adgang til de fællesskaber, som skolen rummer. Når man som professionel skal inkludere barnet med ADHD i skolen, er det ikke kun vigtigt at tage højde for den fysiske og faglige inklusion af barnet. Det er også vigtigt, at barnet føler sig inkluderet socialt. Inklusion handler ikke kun om tilstedeværelse og accept i det sociale miljø, men om barnets muligheder for aktiv deltagelse i fællesskabet. Hvordan kan der målrettet arbejdes med at udvide disse deltagelsesmuligheder? Alle sammen - social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen. Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive funktionsvanskeligheder, når man er sammen med andre. Dernæst belyses vigtigheden af at arbejde med fællesskaber, når man skal inkludere børn med særlige behov, herunder børn med ADHD. Her fokuseres på tre fællesskabende faktorer: •De professionelle (teamet) •Klassen •Forældrene i klassen Igennem bogen vil der være konkrete ideer til, hvordan man kan arbejde med disse fællesskabers inklusion af børn med ADHD. Til mange af ideerne er der tilhørende bilag, som kan findes bagerst i bogen og på bogens hjemmeside: www.dafolo.dk/inkluderende

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Alle sammen: Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber

Alle sammen: Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber

Denne bog er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen. Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive...