Arkitektur og læring i akademiske forskningspraksisser Forstør

Arkitektur og læring i akademiske forskningspraksisser (e-bog, pdf)

Af: Gerd Christensen

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Artikel fra Kognition & Pædagogik
Sideantal: 18
Dato for udgivelse: 2016-12-23
Nr. i serien: Nr. 102
Medforfattere: Gerd Christensen, Anders Buch
ISBN-13: 9788771852073
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 518 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Temaet for denne artikel er de måder, hvorpå arkitektur ikke alene sætter rammer for praksis, men udgør et væsentligt element i læring i praksis for akademiske medarbejdere. Med udgangspunkt i eksempelmateriale fra nye universitetsarkitekturer...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

38,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Temaet for denne artikel er de måder, hvorpå arkitektur ikke alene sætter rammer for praksis, men udgør et væsentligt element i læring i praksis for akademiske medarbejdere. Med udgangspunkt i eksempelmateriale fra nye universitetsarkitekturer diskuterer artiklen således læring i praksis for universitetsansatte forskere og undervisere. Eksempelmaterialet er hentet fra vores egne erfaringer med at arbejde i henholdsvis storrumskontorer og i mere eller mindre lukkede cellekontorer på de nyindrettede universiteter Københavns Universitet på Amager og Aalborg Universitet i København. Formålet med eksempelmaterialet er at sætte nogle rammer for at diskutere, hvordan akademiske læreprocesser i praksis kan forstås i et samspil mellem individ, kontekst og arkitektur1. Eksempelmaterialet vil således blive brugt som illustrativtmateriale for diskussion af samspillet mellem læring, praksis og arkitektur, idet vi er interesserede i at belyse, hvordan arkitektur kan forstås som et medkonstituerende element i læreprocesser – forstået i et praksisteoretisk perspektiv.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Arkitektur og læring i akademiske forskningspraksisser

Arkitektur og læring i akademiske forskningspraksisser

Temaet for denne artikel er de måder, hvorpå arkitektur ikke alene sætter rammer for praksis, men udgør et væsentligt element i læring i praksis for akademiske medarbejdere. Med udgangspunkt i eksempelmateriale fra nye universitetsarkitekturer...