At lære: En håndbog i studiekompetence Forstør

At lære: En håndbog i studiekompetence (e-bog, epub, drm)

Af: Birgit Abild Andersen

Forlag: Samfundslitteratur
Format: epub, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 120
Dato for udgivelse: 2013-04-17
Udgivelse: 2. udgave
Medforfattere: Birgit Abild Andersen, Inger Mulbjerg, Eigil Møller, Morten Overgård Nielsen, Ole Vadmand
ISBN-13: 9788759316955
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 832 KB
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 180
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable
Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

121,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed – og at faglighed ikke eksisterer uden studiekompetence. Håndbogen er også et oplagt fælles redskab for lærerteamet, både i de fælles introduktionsforløb, i AT og i værkstedstimer på hf – eller som det centrale punkt i et opsplittet enkeltfagsforløb. Bogen behandler bl.a. spørgsmålene: Hvordan lærer man at lære? Hvordan forbereder man sig? Hvordan formidler man til andre? Hvordan samarbejder man – i pararbejde, gruppearbejde, projektarbejde og i klassen? Hvordan lytter man? Hvordan er man aktiv? Hvad er forskellen på at beskrive, analysere, fortolke og vurdere? Hvordan kan man overføre viden fra fag til fag? Hvordan knækker man „videnskoden“? Hvordan gør man til eksamen?

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

At lære: En håndbog i studiekompetence

At lære: En håndbog i studiekompetence

Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed...