At lede sygepleje: sygeplejerskens virksomhedsområde Forstør

At lede sygepleje: sygeplejerskens virksomhedsområde (e-bog, pdf, drm)

Af: Dorte Samson Eldrup

Forlag: Gads Forlag
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 299
Dato for udgivelse: 2014-12-10
Udgivelse: 1. e-bogsudgave
Redaktion: Dorte Samson Eldrup, Tine Glasscock
Medforfattere: Dorte Samson Eldrup, Tine Glasscock, Leni Abrahamsen, Janne Friis Andersen, Rikke Juul Dalsted, Birgitte Danielsen, Jeanette Finderup, Mette From, Dorthe Hjort Jakobsen, Mette S. Jakobsen, Jacob Liljehult-Kristensen, Mette Spliid Ludvigsen, Anne Munck, Br
ISBN-13: 9788712050742
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 5536 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 448
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Denne lærebog omhandler de organisatoriske kompetencer, som det er nødvendigt for alle sygeplejersker at være i besiddelse af, hvis de skal kunne leve op til den del af virksomhedsområdet, der hedder: At lede sygepleje.

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

214,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bogen drejer sig ikke om den ledende sygeplejerskes opgaver og funktioner, men om den ledelse af sygepleje, som er alle sygeplejerskers opgave. Denne opgave er ikke blevet mindre gennem de seneste år, hvor pakkeforløb, accelererede patient- og operationsforløb, kvalitetssikring, akkreditering, kontaktpersonordninger, patientsikkerhed osv. er begreber, som er blevet en del af sygeplejerskens hverdag. Samtidig har planlægning af patientforløb fået et mere tværprofessionelt islæt, som kan udmønte sig på forskellig vis. Det stiller krav til samarbejdsevnen, men også til bevidsthed om, hvad den enkelte faggruppe kan bidrage med, og hvad det er for en monofaglighed - og dermed hvilke kompetencer, man selv bringer med ind i samarbejdet. Det har ikke mindst betydning i forhold til den opgaveglidning, der sker på baggrund af den fleksibilitet, som er en del af det vellykkede tværprofessionelle samarbejde. Hvert kapitel indledes med en case, som henfører kapitlets organisatoriske problemstilling til den kliniske praksis, som en studerende møder. Det praksisnære perspektiv understreges af, at der hele tiden i teksten henvises til casen, og casen indgår ofte i de studiespørgsmål, som afslutter hvert kapitel. Bogen tager højde for, at patientforløb foregår både i den primære og den sekundære sundhedstjeneste og kan være såvel elektive, akutte som kroniske forløb. Målgruppen for bogen er studerende på modul 10, 11 og 12 samt den nyuddannede sygeplejerske.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

At lede sygepleje: sygeplejerskens virksomhedsområde

At lede sygepleje: sygeplejerskens virksomhedsområde

Denne lærebog omhandler de organisatoriske kompetencer, som det er nødvendigt for alle sygeplejersker at være i besiddelse af, hvis de skal kunne leve op til den del af virksomhedsområdet, der hedder: At lede sygepleje.