Bevægelse og mening: Hvordan kan bevægelsesaktiviteter blive meningsfulde i en pædagogisk kontekst Forstør

Bevægelse og mening: Hvordan kan bevægelsesaktiviteter blive meningsfulde i en pædagogisk kontekst (e-bog, pdf)

Af: Anders Halling

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Artikel fra Kognition & Pædagogik
Sideantal: 12
Dato for udgivelse: 2017-06-26
Nr. i serien: Nr. 104
Medforfattere: Anders Halling , Jens-Ole Jensen
ISBN-13: 9788771852288
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 373 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Interessen for en fænomenologisk forståelse af kroppen i pædagogiske forsknings- og praksismiljøer er gennem de senere år blevet suppleret af evidensbaseret forskning om, at fysisk aktivitet ikke blot fremmer fysisk sundhed, men også trivsel...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

38,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Inden for filosofi og læringsteori har man længe interesseret sig for, at erkendelse og læring ikke alene kan opfattes som mentale processer, men at menneskets kropslige væren i verden tillige har betydning for den måde, vi oplever og erfarer omverdenen. Det er gennem vores sanser, at vi har adgang til verden. Interessen for en fænomenologisk forståelse af kroppen i pædagogiske forsknings- og praksismiljøer er gennem de senere år blevet suppleret af evidensbaseret forskning om, at fysisk aktivitet ikke blot fremmer fysisk sundhed, men også trivsel og læring (Pedersen et al., 2016). I et videnskabsteoretisk perspektiv dækker det over en bevægelse fra overvejende kropsfænomenologiske teorier til sundhedsvidenskabelig evidensforskning. Kropslighedsbegrebet er i denne sammenhæng blevet erstattet af et begreb om fysisk aktivitet, der defineres som enhver aktivitet i skeletmuskulaturen, der øger energiomsætningen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Bevægelse og mening: Hvordan kan bevægelsesaktiviteter blive meningsfulde i en pædagogisk kontekst

Bevægelse og mening: Hvordan kan bevægelsesaktiviteter blive meningsfulde i en pædagogisk kontekst

Interessen for en fænomenologisk forståelse af kroppen i pædagogiske forsknings- og praksismiljøer er gennem de senere år blevet suppleret af evidensbaseret forskning om, at fysisk aktivitet ikke blot fremmer fysisk sundhed, men også trivsel...