404 - Siden blev ikke fundet

Der er 1 fejl

1. Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

« Tilbage

Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

Åh nej!
Denne side er ikke længere tilgængelig. Varen, som engang kunne købes her, er fjernet fra vores katalog. Informationen, som du ser her på siden, er en del af vores produktarkiv og er blot en hyldest til den vare, der engang var.

Men vent ...
Vi har heldigvis gemt lidt info, før produktet blev slettet. Du kan stadig finde links til fx forfatter, leverandør, kategorier og serier, samt andet som denne vare har været en del af. Vi håber, at det kan hjælpe dig med at finde en anden udgave af varen eller måske et alternativ.

Costa Blanca II (Ebog, pdf, Dansk)

Forfatter(e): Charlotte Dinge

Forlag: Aventura

• Udgivelsesdato: 12-12-2014
  • Serienummer: 2 af 3
  • Fagredaktør: Inge Lund
  • Sideantal: 171 Sider
  • Filstørrelse: 12606 KB
  • ISBN/VNR: 9788799797714
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET

VARENS BESKRIVELSE

Kapitel 1 Borge Kapitel 1a Castillo de Santa Bárbara, Alicante Kapitel 1b Fortaleza del Sol. Lorca Kapitel 1c Det daglige liv på borgene Borgene giver en udførlig beskrivelse af, hvordan man levede livet på borgene i fredstid såvel som i krigstid. Man får et indblik i, hvor de har haft deres brønd, køkken, eksercerplads, opbevaringssted for våben og krudt, soldaternes kvarter osv. Kapitel 2 Fester Kapitel 2a Feria de Todos los Santos Kapitel 2b Fiestas de Carthageneses y Romanos Kapitel 2c El Misterio de Elche Kapitel 2d Fallas i Valencia Kapitel 2e Feria de Mayo Kapitel 2f Jul i Spanien - Spaniernes jul Kapitel 2g Jul i Sjømandskirken Kapitel 2h Julekrybber i Elche Kapitel 2i Moros y Cristianos Kapitel 2j Påskeugen og dens processioner Kapitel 2k San Juan - Sankt Hans i Alicante Kapitel 2l Virgen del Carmen 2a. Feria de Todos los Santos er en Allehelgensfest, hvor man får baggrunden for den, og hvorfor man fejrer den. 2b. Fiestas de Carthageneses y Romanos er historisk og fortæller om Romernes 600 år i Spanien. Det er gadeteater i Cartagena, som var den første by, romerne indtog. 2c. El Misterio de Elche er religiøs og et skuespil om jomfru Maria, der ville dø for at blive forenet med sin søn i himlen. 2d. Fallas i Valencia er en kombineret fest for foråret og fars dag. 2e. Feria de Mayo er en forårsfest i Torrevieja. Festen stammer fra Andalusien. 2f. Jul i Spanien beskriver, hvordan spanierne fejre deres jul. 2h. Julekrybber i Elche hvor man ser juleberetningen i Jerusalem i miniature og som en levende julekrybbe. 2i. Moros y Cristianos er historisk og fejres over hele Spanien. Den skildrer maurernes 800 år i Spanien og er gadeteater og en smuk fest. 2j. Påskeugen og dens processioner foregår over hele Spanien. Den beretter om tiden omkring Jesus’ korsfæstelse. Her bærer de deres helgenfigurer igennem gaderne i påskeugen. 2k. San Juan er Sankt Hansfest i Alicante. Festen varer ti dage, hvor de den 24. juni brænder papfigurer, der forestiller politikere, skuespillere m.m. af i gaderne. 2l. Virgen del Carmen er politiets og transportfolkenes helgeninde. Skulpturen af hende bliver båret til havnen, hvor hun sejles rundt på en oplyst fiskekutter omgivet af et hav af fiskekuttere. Kapitel 3 Museer Kapitel 3a CeutImagina, Ceutí Kapitel 3b Guadalest Kapitel 3c L’Alcúdia de Elche Kapitel 3d Landbrugsmuseet - Museo Escolar de Pusol, Elche Kapitel 3e MAHE, Elche Kapitel 3f Museo del Calzado, Elda Kapitel 3g Museo 7 Chimeneas, Ceutí Kapitel 3h Museo – Colección de Vehículos Históricos Kapitel 3i Museo de Carruajes Zamar, El Algar, kareter Kapitel 3j Museu del Palmerar – Hort de Sant Plácid, Elche 3a. CeutImagina, er et spændende museum med udstilling for store og små. 3b. Guadalest er en museumslandsby i bjergene for både store og små. 3c. L’Alcúdia de Elche er ruinernes af en godt 2000 år gammel romersk by med museum. 3d. Landbrugsmuseet - Museo Escolar de Pusol, Elche viser livet på landet i begyndelsen af det 20ende århundrede. 3e. MAHE, Elche er Elches historiske og arkæologiske museum, der beretter om både romernes og maurernes tid i Spanien. 3f. Museo del Calzado, Elda er et skomuseum, hvor man ser sko gennem tiderne. 3g. Museo 7 Chimeneas, Ceutí skildrer landsbyens Ceutis historie. 3h. Museo – Colección de Vehículos Históricos er et museum, hvor man ser gamle motorcykler, biler og cykler. 3i. Museo de Carruajes Zamar er et museum fra hestetrukne arbejdsvogne til fine kareter og transportkareter. 3j. Museu del Palmerar fortæller om Elches palmeskov og dens opståen. Kapitel 4 Parker Kapitel 4a Jardín de Las Naciones - Europaparken Kapitel 4b Jardín Huerto del Cura, Elche Kapitel 4c Parque de la Mata Kapitel 4d Rio Safari Elche Kapitel 4e Rio Seco - Naturområde Kapitel 4f Safari Aitana Kapitel 4g San Pedro del Pinatar Kapitel 4h Terra Mítica, Benidorm Kapitel 4i Terra Natura, Benidorm 4a. Jardín de Las Naciones – Europaparken er en særpræget park i Torrevieja, der forestiller Europa i den østlige ende. I midten er der område for fester, og i den vestlige lejeplads for børnene. 4b. Jardín Huerto del Cura, Elche er en park i Elche med over 100 forskelige palmer, kaktus, blomster og søer m.m. 4c. Parque de la Mata er en naturpark ved La Mata saltsøen, hvor man kan betragte fuglene. 4d. Rio Safari Elche er en åben zoologisk have, hvor mange af dyrene går frit. Her er også optræden af dyr. 4e. Rio Seco – Naturområde er et specielt naturområde, der sandsynligvis er fremkommet ved et jordskælv. 4f. Safari Aitana er et stort naturområde i bjergene, hvor dyrene går frit, og man kan køre ud imellem dem i sin bil. 4g. San Pedro del Pinatar er et saltmarskområde, man kan gå ud i på fastlagte ruter og se på fugle. 4h. Terra Mítica, Benidorm er en forlystelsespark, hvor forlystelserne er gemt i antikke bygninger fra Egypten, Grækenland, Italien og Spanien samt et blandet område. Her er optræden for både store og små. 4i. Terra Natura, Benidorm er en slags åben zoologisk have med dyr, man ikke ser andre steder. Her er optræden for både store og små. Kapitel 5 Udflugter Kapitel 5a Vindgården “Casa de la Ermita” Kapitel 5b Coves del Canelobre Kapitel 5c Grotterne i Rojales Kapitel 5d Jeep-safari i Puigcampana bjergene Kapitel 5e Orangeekspressen Kapitel 5f Piratøen Isla de Tabarca Kapitel 5g Torreviejas smukke og uspolerede bagland Kapitel 5h Ud i det blå til keramikværksted 5a. Vindgården “Casa de la Ermita”. Det er en vingård i bjergene, man kan besøge og få en rundvisning, smagsprøver og købe vin med hjem. 5b. Coves del Canelobre er en grotte i bjerge med besynderlige former. 5c. Grotterne i Rojales var tidligere beboelsesgrotter. I dag er det udstillingsgrotter. 5d. Jeep-safari i Puigcampana bjergene er en rundtur i bjergene med jeep. 5e. Orangeekspressen er en togtur langs kysten gennem bjergene til Denia. 5f. Piratøen Isla de Tabarca var tidligere samlingssted for pirater, i dag er det en turistø. 5g. Torreviejas smukke og uspolerede bagland er et naturområde mellem Torrevieja salsøen og Orihuela. 5h. Ud i det blå til keramikværksted er en udflugt op gennem bjergene til et keramikværksted, hvor man kan købe særpræget keramik.