• ISBN-13: 9788793141667
  • Udgave: 1.
  • Udgivelsesdato: 30-09-2020
  • Illustrator: Bosch Fawstin
  • Sideantal: 388 Sider
  • Filstørrelse: 1798 KB
De skyggefulde haver er verdens første billedkoran. Den henvender sig til alle, der vil kende budskabet i islams hellige bog, Koranen. Her kan læseren få en grundlæggende indsigt i en af verdenslitteraturens vigtigste bøger og fundamentet for Danmarks næststørste religion, islam. ”Det er et typisk Kåre Bluitgen-projekt. Det er et oplysningsprojekt.” Thomas Hoffmann, professor i koran- og islamstudier på Det Teologiske Fakultet på Københavns Universitet "Alt i alt en smuk og relativt let tilgængelig udgave af Koranen." Bogvægten "Illustrationerne i bogen er i øvrigt meget veludførte og har samme kant som Bluitgens tekst." Kristeligt Dagblad
Formater / udgaver
140,80 kr
140,80 kr

De skyggefulde haver er verdens første billedkoran. Den henvender sig fortrinsvis til børn og unge, men også voksne, der vil kende budskabet i islams hellige bog, Koranen, kan her få en grundlæggende indsigt i en af verdenslitteraturens vigtigste bøger. De vidunderlige historier, som muslimer i over tusinde år har fortalt i sammenhæng med Koranen, er i De skyggefulde haver føjet ind i teksten, så den bliver mere spændende og lettere at forstå. For enhver, der interesserer sig for eller ønsker at forstå kernen i den næststørste religion i Danmark, er De skyggefulde haver et godt sted at begynde. Af samme forfatter: Koranen kommenteret og Koranen gendigtet: Kåre Bluitgens omfangsrige projekt, at lave såvel en gendigtning af Koranen som en kommenteret udgave af selve teksten, er formidling og folkeoplysning på et niveau, der sjældent nås Weekendavisen Kåre Bluitgen fremlægger med sin kommenterede oversættelse og fornemme gendigtning af Koranen en poetisk indlevelse i islams hellige skrift Berlingske Tidende Et grundigt, imponerende og i bedste forstand oplysende værk, som man må anbefale enhver at læse, som ønsker at vide mere om islam Kristeligt Dagblad Et imponerende, folkeoplysende arbejde, der bør føre til et generelt kvalitetsløft af islamdebatten Jyllands-Posten Generøs kraftpræstation Nordjyske Stiftstidende