Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt Forstør

Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt (e-bog, pdf)

Af: Hans Henrik Knoop

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Artikel fra Kognition & Pædagogik
Dato for udgivelse: 2016-09-23
Nr. i serien: Nr. 101
ISBN-13: 9788771851830
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 409 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Det vigtigste er, at kognition er afhængig af, at pædagogik er praktisk. For mennesker har det normalt bedre, når de handler, end når de tænker – dvs. at det som regel hurtigt bliver kedeligt, hvis man bare sidder og tænker.

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

38,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

“Hvilken sammenhæng mellem kognition og pædagogik vil jeg særligt fremhæve i dag?” er jeg blevet spurgt. Det er da noget af et spørgsmål: sammenhæng mellem kognition pædagogik. Hmm. Ja, for det første er der jo nødt til at være kognition, for at der kan være pædagogik i det hele taget. Så der er en uomgængelig samtidighed. For det andet kan kognition og pædagogik være mere eller mindre samstemt, så man fx kan nyde at have matematik i et klasseværelse – hvor tanker og hænder og pædagogik flyder sammen i ét – eller med tankens kraft sidde og drømme sig væk fra meningsløse formler. Men måske er det vigtigste her, at kognition er afhængig af, at pædagogik er praktisk. For mennesker har det normalt bedre, når de handler, end når de tænker – dvs. at det som regel hurtigt bliver kedeligt, hvis man bare sidder og tænker.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt

Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt

Det vigtigste er, at kognition er afhængig af, at pædagogik er praktisk. For mennesker har det normalt bedre, når de handler, end når de tænker – dvs. at det som regel hurtigt bliver kedeligt, hvis man bare sidder og tænker.