Didaktikken og individet: Når senmoderne elever skal lære Forstør

Didaktikken og individet: Når senmoderne elever skal lære (e-bog, pdf)

Af: Mads Hermansen

Forlag: Alinea
Format: pdf
Sprog: Dansk
Sideantal: 199
Dato for udgivelse: 2005-01-01
Udgiver: Alinea
Medforfattere: Mads Hermansen, John Krejsler, Elsebeth Jensen
ISBN-13: 9788723026804
Produkt type: e-bog
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

107,25 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

En af bogens pointer er, at vilkårene for undervisning og læring ændrersig konstant. Nogle gange ufatteligt hurtigt.  Ud over at genfortolke hele det generelle grundlag for god undervisning, tager bogen livtag med bl.a. tidens tendens til at trække gamle dyder frem fra gemmerne uden for alvor at undersøge, om de er gode svar på aktuelle problemer. Et eksempel er det øgede fokus på test og metoder til evaluering. Dette er et af de forhold der belyses, diskuteres og sættesind i en ny ramme. I bogen bliver det understreget, at skolen naturligvis har sin vigtigste opgave i forhold til undervisning og faglighed. Og det er af afgørende betydning for lærernes fortsatte professionalisme, at denne opgave forvaltes kyndigt og med den ledelsesmæssige autoritet, som er nødvendig.Bogens forfattere:Mads Hermansen kommer fra feltet med udvikling og forskning i pragmatiske organisationsmæssige sammenhænge, hovedsageligt i skolen, og er nu ansat på Handelshøjskolen i København.  Elsebeth Jensen kommer fra det praktisk teoretiske felt, hvor daglig virksomhed med undervisning i didaktik og pædagogik på Århus Dag- og Aftenseminarium, er udgangspunktet.  John Krejsler kommer fra det kritisk refleksive felt med undervisning og forskning i pædagogik ved Danmarks Pædagogiske Universitet.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Didaktikken og individet: Når senmoderne elever skal lære

Didaktikken og individet: Når senmoderne elever skal lære