Didaktikken og individet. Når senmoderne elever skal lære Forstør

Didaktikken og individet. Når senmoderne elever skal lære (e-bog, epub)

Af: Mads Hermansen

Forlag: Lindhardt og Ringhof
Format: epub
Sprog: Dansk
Sideantal: 199
Dato for udgivelse: 2017-01-12
Udgiver: Lindhardt og Ringhof
Medforfattere: Mads Hermansen, Elsebeth Jensen, John Benedicto Krejsler
ISBN-13: 9788711711651
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 3232 KB
Filversion: 3.0
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable

Inden for 10 minutter på e-mail

26,35 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Skolens opgave er at undervise eleverne, så de udvikler sig fagligt og personligt, udnytter egne potentialer bedst muligt og bliver integreret i samfundet.
Men hvilke udfordringer stiller det senmoderne samfund skolen over for?
Hvordan kan lærerne arbejde med fællesskabet og individet i en tid præget af stadig større individualisering?
Hvad betyder nyere psykologisk viden om læreprocesser for undervisningens tilrettelæggelse?
Hvad skal didaktikken bruges til i lærernes fortsatte professionalisering?
Findes der en individualitetsdidaktik?
Hvem skal have indflydelse, når undervisningen planlægges?
Hvilke spørgsmål kan stilles til en undervisningsplan?
"Didaktikken og individet – når senmoderne elever skal lære" rejser en række relevante og grundlæggende spørgsmål til undervisningen i skolen i dag – og skitserer mulige svar. Men frem for alt lægger bogen op til at intensivere lærerens didaktiske refleksioner.
Mads Hermansen er dr.pæd. og professor i pædagogisk psykologi på CBS.
Elsebeth Jensen er seminarielektor i didaktik og har tidligere arbejdet som folkeskolelærer seminarielærer.
John Krejsler er ph.d. og lektor ved Institut for Pædagogisk Antropologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Didaktikken og individet. Når senmoderne elever skal lære

Didaktikken og individet. Når senmoderne elever skal lære