404 - Siden blev ikke fundet

Der er 1 fejl

  1. Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

« Tilbage

Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet


Åh nej!
Denne side er ikke længere tilgængelig. Varen, som engang kunne købes her, er fjernet fra vores katalog. Informationen, som du ser her på siden, er en del af vores produktarkiv og er blot en hyldest til den vare, der engang var.


Men vent ...
Vi har heldigvis gemt lidt info, før produktet blev slettet. Du kan stadig finde links til fx forfatter, leverandør, kategorier og serier, samt andet som denne vare har været en del af. Vi håber, at det kan hjælpe dig med at finde en anden udgave af varen eller måske et alternativ.

Digital dannelse: Børns og unges mediebrug inden for og unden for institutionerne (Ebog, epub, Dansk)

Forfatter(e): Lotte Nyboe


Forlag: Bogforlaget Frydenlund

  • Type: Ebog
  • Format: epub
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • Udgivelsesdato: 25-09-2009
  • Udgiver: Bogforlaget Frydenlund
  • Sideantal: 171 Sider
  • Filtype: epub
  • Filversion: 2.0
  • Filformat: Reflowable
  • Filstørrelse: 1519 KB
  • Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
  • ISBN/VNR: 9788778878984
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

VARENS BESKRIVELSE

Børn og unge er superbrugere af digitale medier, men gør det dem til kompetente brugere? Bogen ser nærmere på børns og unges mediebrug, hvordan bruger de medierne, og hvad får de ud af det? Hvilken viden og kunnen behøves for at kunne begå sig i nutidens og fremtidens videns- og mediesamfund? Og hvorfor og hvordan bør skole og institutioner komme på banen i forhold til at oplære børn og unge i brugen af medier? For voksne, der er opvokset i en tid før digitaliseringen for alvor tog fart, er digitale medier noget, der klart kan adskilles fra hinanden. For børn og unge, der er opflasket med blandt andet computer, internet og mobiltelefoner, er de digitale medier et samlet teknologisk og kulturelt hele. Det er de voksnes mediebillede, der dominerer i skoler og institutioner. Her holder man stadig medierne adskilt, for eksempel bogen over for computeren. Det er en fejl, for selvom børnene og de unge er ihærdige superbrugere af medier i deres fritid, har de brug for at lære at forholde sig til de mange digitale medier. Selv en superbruger er ikke nødvendigvis en kompetent bruger, og kompetence kommer ikke af sig selv. Bogens pointe er, at det er samfundets opgave at sikre, at alle børn og unge får lige muligheder til at udvikle tidssvarende digitale færdigheder og kompetencer, der er forudsætningerne for digital dannelse.