• Udgivelsesdato: 24-04-2014
  • Udgiver: SAGA Egmont
  • Oversætter: Jannik Storm
  • Sideantal: 257 Sider
  • Filversion: 3.0
  • Filstørrelse: 536 KB
Romanen der blev til Blade Runner fra forfatteren der også skrev Minority Report. Først døde alle ugler, dernæst de andre fugle. Efter verdenskrig Terminus er jorden gold og affolket. Kun de få, der kan overleve at trække vejret i det radioaktive støv er der og hæger om det ægte liv, der er tilbage. Men hvad er ægte? Og er modsætningen det, der er falsk? Rick Deckard er blevet hyret til at trække syv højt udviklede androider tilbage. De er dygtige og umulige at skelne i mængden. Med sig har han en test-metode, der kan afgøre om væsnet foran ham kan føle empati. Dermed afgør den, om væsnet er menneske eller robot. Undervejs oplever Rick noget uendeligt menneskeligt med en androide. Han forelsker sig, savner og føler med én. Alt sammen noget, der gør det rigtig svært for ham, at gennemføre sin opgave – og dermed få mulighed for at anskaffe sig et rigtigt dyr – og få et rigtigt liv. Philip K. Dick skriver klassisk science-fiction, der hele tiden bliver mere aktuel og vigtig. Drømmer androider om elektriske får blev skrevet i 1968 og filmatiseret i 1982, og på forunderlig vis forbliver både roman og film udødelige. Mange af de udtryk Philip K. Dick har opfundet til denne roman er gledet ind i vores daglige sprogbrug.
76,- kr

Romanen bag filmen "Blade Runner".
Året er 1992 og jorden er forurenet af radioaktivt støv efter en altødelæggende verdenskrig. Jorden er gold og affolket, og der hæges om det sparsomme ægte menneskeliv, der er tilbage. Rick Deckard får til opgave at eliminere syv bortløbne, højtudviklede androider, der alle ligner mennesker til forveksling. Undervejs forelsker Rick sig i en af de syv androider, men hvad er ægte og hvad er falsk? Det bliver en rejse, der ændrer Ricks liv.

Philip K. Dick (1928-1982) var en amerikansk science fiction-forfatter, hvis romaner har haft en enorm indflydelse på science fiction-genren inden for både film og litteratur. Hans mest kendte roman er "Drømmer androider om elektriske får?", som i 1982 blev filmatiseret under titlen "Blade Runner".