Entrepreneurship i vidensamfundet Forstør

Entrepreneurship i vidensamfundet (e-bog, pdf)

Af: Jens Christensen

Forlag: Aarhus Universitetsforlag
Format: pdf
Sprog: Dansk
Sideantal: 288
Dato for udgivelse: 2005-01-01
Udgiver: Aarhus Universitetsforlag
ISBN-13: 9788779348967
Produkt type: e-bog
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

Formater / udgaver

Hæftet
259,25 kr
epub
148,65 kr
pdf
148,65 kr

148,65 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hvordan får man skabt en entrepreneuriel videnskultur og et entrepreneurielt samspil mellem universiteter, det etablerede forretningsliv og iværksætterne? Entrepreneurship i vidensamfundet giver svaret. I vidensamfundet skabes samfundsværdierne ved at omsætte viden til praksis. Da Danmark befinder sig i toppen af verdenssamfundet, kan danske virksomheder kun konkurrere i kraft af et stadigt højere videnindhold i produkter og organisationer. Det har for alvor rettet opmærksomheden mod de videregående uddannelser. Hvert år springer tusindvis af iværksættere ud som selvstændige, men mellem den teoretiske og praktiske verden er der imidlertid fortsat en stor kløft. For at løsne op for denne problemstilling følger bogen to spor. Først følges skridt for skridt videnområderne. Dernæst skildres leddene i forretningsanalysen - lige fra forretningsarenaen til etableringen af en vækstvirksomhed. Der lægges vægt på, at forrretningspotentialer findes alle vegne, at nye, levedygtige virksomheder i høj grad udspringer af eksisterende forretningsmiljøer, og at universiteterne især skal spille sammen med de større forretningsmiljøer, hvor Danmark gør sig stærkt gældende i verden.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Entrepreneurship i vidensamfundet

Entrepreneurship i vidensamfundet