404 - Siden blev ikke fundet

Der er 1 fejl

1. Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

« Tilbage

Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

Åh nej!
Denne side er ikke længere tilgængelig. Varen, som engang kunne købes her, er fjernet fra vores katalog. Informationen, som du ser her på siden, er en del af vores produktarkiv og er blot en hyldest til den vare, der engang var.

Men vent ...
Vi har heldigvis gemt lidt info, før produktet blev slettet. Du kan stadig finde links til fx forfatter, leverandør, kategorier og serier, samt andet som denne vare har været en del af. Vi håber, at det kan hjælpe dig med at finde en anden udgave af varen eller måske et alternativ.

Fascinerende Peru (Ebog, pdf, Dansk)

Forfatter(e): Charlotte Dinge

Forlag: Aventura

• Udgivelsesdato: 29-12-2014
  • Fagredaktør: Inge Lund
  • Sideantal: 138 Sider
  • Filstørrelse: 15635 KB
  • ISBN/VNR: 9788799797745
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET

VARENS BESKRIVELSE

Kapitel 1 Lima I Miraflores ser man Parque del Amor (kærlighedsparken) og Stillehavet. Den gamle bydel byder på Cathedral San Francisco de Asis, der er bygget sammen med klosteret San Francisco på Plaza de Armas. Under klosteret ligger katakomberne med tusindevis af skeletter. Museo Arqueológico Rafael Larco Herrera skildrer Inkaernes rigdomme og erotiske figurer i keramik. Kapitel 2 Arequipa Arequipa er Perus næststørste by og ligger i godt 2300 meters højde. I byens centrum finder man katedralen og rådhuset samt klosteret Santa Catalina, der oprindelig var kostskole for døtre af rige spanske familier. Der var tradition for, at den næstældste dat-ter skulle gå i kloster som 14-årig og blive der resten af livet. Kapitel 3 Colca Canyon Colca Canyon er et stort naturområde med bjerge og vulka-ner. Her kan man se vicuñaer, lamaer og alpacaer. Colca Canyon er verdenens dybeste Canyon, hvorover kondo-ren svæver. Det er den største fugl i verdenen. Kapitlet forsætter med områdets og Inkaernes historie, samt at man bliver indviet i befolkningens beskæftigelse. Kapitel 4 Titicacasøen Titicacasøen ligger i ca. 4000 meters højde. Her lever Uro-folket på sivøer. De giver en demonstration af, hvordan de bygger dem og fortæller om deres liv og ”Legende om Titicacasøen”. Der bliver også budt på sejltur med sivbåd. Dernæst er der besøg hos en Chaman – Spåmand, som spår i Cocoblade og fortæller om deres betydning. Kapitel 5 Fra Puno til Cusco Sillustani er runde begravelsestårne ved Sillustani søen. Inkaerne har mange legende bl. a om lamaer, som er smukke unge frøkener, der er omskabt til dyr. Besøg på en gård giver et billede af livet på landet og beskriver gården. Templo de Wiracocha er et af de vigtigste bygningsværker fra Inca perioden, hvor man hører om templet og livet i det. Kapitel 6 Cusco Cusco ligger i ca. 4000 meters højde og er landets historiske ho-vedstad. Plaza de Armas er byens centrum, hvor man også finder den prægtige katedral ”Cathedral de Santo Domingo”, som er en flot og rigt udsmykket katedral. Det gyldne tempel Coricancha var det vigtigste fredhellige sted i Inca Imperiet. Det fik sit navn ”det gyldne tempel”, fordi Inka-erne havde dækket dets vægge med guldplader. Convento de Santo Domingo har været ødelagt af det par jord-skælv, men blev bygget op igen. Her oplever man Inkaeernes mælkevej og atronomi. Sacsayhuarnan var inkaernes store borg, hvor man ser nogle af de største sten, der er brugt til et bygningsværk. Kenko er en labyrint, hvor Inkaerne begravede deres mumier. Kapitel 7 Inkaernes hellige dal Tambomachay ligger 8 km fra Cusco og er akvædukter med kil-der og vandledninger i 3765 meter højde. Awana Kancha er en lama og alpaca farm. Den har to arter la-maer og to arter alpacaer. Her hører man om livet på farmen, og hvordan de forarbejder dyrenes uld til smukke stoffer. Markedet i Pisaq er et stort og farverigt marked, hvor de lokale kommer og handler. Saltterrasserne i Maras får saltvand fra saltminer. Saltvandet løber ud i store kar, hvorfra vandet fordamper, og man indvinder saltet. Ollantaytambo eller Ollanta er en gammel Inca by og er et af de steder, hvorfra Inkaruten begynder. Man ser Inkaernes fæst-ninger og forsvarsværker. På Tempelbjerget byggede Incaerne et religiøst center. På grund af de imponerende terrasser er bjergtemplet kendt som fæstningen, selvom hovedfunktionen er religiøs. Wiracochan var et soltempel på bjergsiden over Ollantaytam-bo. Capacocha var Incaernes menneskelige ofringer til guderne, hvor de hovedsagelig brugte børn under 10 år. Inkaernes hjem, her får man lejlighed til at besøge et Inka hjem. Kapitel 8 Aquas Caliente Aquas Caliente er en lille turistby med varme kilder. Herfra kører der busser de sidste seks km til det historiske Machu Picchu. Kapitel 9 Machu Picchu er ”Inkaernes tabte by.” Den ligger i 2430 meters højde og er et spændende område at besøge. Der er mange teorier om, hvad Machu Picchu egentlig var. Bogen kommer ind på de forskellige formodninger. Kapitel 10 Amazonas er et jungleområde, hvor man sejler flere timer op ad floden Madre del Dios for at opleve livet i junglen et par dage.