Filosofi med børn i skolen: - 45 øvelser (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Oscar Brenifier

Filosofi med børn i skolen: - 45 øvelser (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Af: Oscar Brenifier


Forlag: Forlaget Mindspace

  • Type: Ebog
  • Format: pdf, drm
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788792542144
  • Udgave: 1
  • Udgivelsesdato: 15-08-2011
  • Oversætter: Nina Karrebæk Schwenn
  • Fagredaktør: Marianne Kølle
  • Sideantal: 124 Sider
  • Filtype: pdf
  • Filstørrelse: 635 KB
  • Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Kort beskrivelse
Oscar Brenifier, verdenskendt filosof og filosofisk vejleder igennem mange år, præsenterer i denne bog 45 filosofiske øvelser, der kan danne udgangspunkt for filosofiske samtaler i klasselokalet. Indledningsvist beskrives hvorfor og hvordan man starter filosofiske samtaler, og hvor udfordringer kan opstå og tackles.
PRIS
105,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Hvordan lærer man at tænke selvstændigt? Den franske filosof Oscar Brenifier beskriver i denne bog filosofiske samtaler i klasselokalet som undersøgende samtalefællesskaber, der styrker elevernes selvstændig tænkning. Eleverne lærer at stille spørgsmål til hinanden, selv at tænke over og give svar, gå respektfuldt og kritisk på opdagelse i andres og egne svar samt forsvare egne holdninger med argumenter. Hermed trænes elevernes sproglige og sociale kompetencer. Oscar Brenifier, verdenskendt filosof og filosofisk vejleder igennem mange år, præsenterer i denne bog, skrevet til det danske marked, 45 filosofiske øvelser, der kan danne udgangspunkt for de filosofiske samtaler. Øvelserne er opdelt i nem, middel og svær, da dette kan være en hjælp til lærere, som ønsker at benytte undersøgende samtaler med og mellem elever som pædagogisk fremgangsmåde. Samtalerne skal styres af læreren og være velstrukturerede, så de ikke strander i modsætninger mellem personlige opfattelser. Indledningsvist beskrives derfor lærerens rolle og hvordan de filosofiske samtaler igangsættes og struktureres samt hvilke forhindringer, der kan opstås. Bogen henvender sig primært til folkeskolelærere og lærerstuderende, men vil være inspirerende for alle voksne, der vil igangsætte og støtte børn og unges egen tænkning gennem samtale.

Læsernes anmeldelser (0)