Forbrugets kulturhistorie: Butik, by og forbrugere efter 1660 Forstør

Forbrugets kulturhistorie: Butik, by og forbrugere efter 1660 (e-bog, pdf)

Af: n a

Forlag: Aarhus Universitetsforlag
Format: pdf
Sprog: Dansk
Sideantal: 294
Dato for udgivelse: 2017-11-14
Udgivelse: 1
Redaktion: Kasper H. Andersen, Kristoffer Jensen, Mikkel Thelle
ISBN-13: 9788771844924
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 23181 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

131,95 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

"Forbrugets kulturhistorie" forfølger forbruget af varer, oplevelser, rum og medier fra enevældens tid til i dag. Artiklerne spænder bredt fra udviklingen af småbutikker til nutidens store supermarkeder og fra den eksklusive diligencerejse til middelklassens bilferie. Bogen har blik for, hvordan stormagasiner i det sene 1800-tal gav borgerskabet opskriften på det gode liv, mens butikkernes spejlglasvinduer forandrede byens rum, skabte de moderne handelsstræder og vækkede begær hos promenerende forbrugere. Også tv drager, og bogen undersøger 1970'ernes debat om børns forbrug af børne-tv, reklamer og merchandise. For forbrug er ikke blot drømmenes holdeplads, men en kulturhistorisk faktor, der former og udvikler vores liv og samfund.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Forbrugets kulturhistorie: Butik, by og forbrugere efter 1660

Forbrugets kulturhistorie: Butik, by og forbrugere efter 1660