Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession Forstør

Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession (e-bog, epub)

Af: Camilla Schmidt

Forlag: Bogforlaget Frydenlund
Format: epub
Sprog: Dansk
Sideantal: 225
Dato for udgivelse: 2014-05-01
Udgiver: Bogforlaget Frydenlund
Medforfattere: Camilla Schmidt, Annegrethe Ahrenkiel, John Benedicto Krejsler
ISBN-13: 9788771184204
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 375 KB
Filversion: 3.0
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable

Inden for 10 minutter på e-mail

167,75 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Engang hed det leg. I dag hedder det læring. Engang bestemte pædagogen, hvad der skete i daginstitutionen. I dag vil også OECD, politikere, forvaltning og forældre være med. Bogen giver et overblik over ændringerne i velfærdspolitikken for de 0-6-årige. Daginstitutionen og pædagogens professionelle status udfordres af grundlæggende reformer af den offentlige sektor. Reformerne er i høj grad præget af anbefalinger fra OECD og EU og gør bl.a. daginstitutionsområdet til en del af den samlede nationale uddannelsespolitik. Kvalitetsreform, læreplaner og børnemiljøvurderinger er blot enkelte eksempler på, hvordan forestillinger om vidensøkonomi, kompetenceudvikling og livslang læring også ’rammer’ danske daginstitutioner og pædagogens arbejdsopgaver. Bogen tager ikke stilling til, om de mangfoldige udviklinger er gode eller dårlige. Den kortlægger i stedet det nye spillerum for at tænke og organisere pædagogisk arbejde i dagtilbud for de 0-6-årige. Bogen henvender sig til beslutningstagere, meningsdannere samt ikke mindst pædagogerne og de pædagogstuderende selv. Bidragydere til bogen er John B. Krejsler, Annegrethe Ahrenkiel, Ulf Brinkkjær, Steen Baagøe Nielsen, Camilla Schmidt, Jakob D. Bøje og Maja Plum.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession

Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession