Køn, etnicitet og skoleliv Forstør

Køn, etnicitet og skoleliv (e-bog, pdf, drm)

Af: Dorthe Staunæs

Forlag: Samfundslitteratur
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 372
Dato for udgivelse: 2010-05-07
Udgiver: Samfundslitteratur
ISBN-13: 9788759398982
Produkt type: e-bog
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 558
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Bog om skolelivet i den multikulturelle skole sætter fokus på køn og etnicitet. Forfatteren Dorthe Staunæs har fulgt to 7.klasser på hver sin skole i Storkøbenhavn og behandler blandt andet spørgsmål som: Hvilke elever opfattes som...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

188,40 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bog om skolelivet i den multikulturelle skole sætter fokus på køn og etnicitet. Forfatteren Dorthe Staunæs har fulgt to 7.klasser på hver sin skole i Storkøbenhavn og behandler blandt andet spørgsmål som: Hvilke elever opfattes som problematiske i skolen? Hvordan spiller køn og etnicitet sammen? Hvordan tackler skoleledelserne den multietniske elevgruppe? I overgangen fra barn til ung spiller seksualitet og identitet en stor rolle og bogen belyser hvordan drenge- og pigekategorien skal suppleres med etnisk dimension - der er noget man kan og noget man ikke kan, når man er henholdsvis etnisk dansk eller ikke etnisk dansk og det kan betyde at man skal begrænse valget af kærester i forhold til etnicitet. Bogen er et spændende blik ind i en skoleverden med multietnisk elevbesætning og kan læses af lærere, pædagoger og beslutningstagere og andre med interesse for hvordan køn, etnicitet og skoleliv er vævet sammen i skolen i dag.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Køn, etnicitet og skoleliv

Køn, etnicitet og skoleliv

Bog om skolelivet i den multikulturelle skole sætter fokus på køn og etnicitet. Forfatteren Dorthe Staunæs har fulgt to 7.klasser på hver sin skole i Storkøbenhavn og behandler blandt andet spørgsmål som: Hvilke elever opfattes som...