Kognition & Pædagogik et bæredygtigt match Forstør

Kognition & Pædagogik et bæredygtigt match (e-bog, pdf)

Af: Hans Månsson

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Artikel fra Kognition & Pædagogik
Dato for udgivelse: 2016-09-16
Nr. i serien: Nr. 101
ISBN-13: 9788771851878
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 452 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
LEA-modellen afspejler måske meget godt kognitionspsykologiens prospektive potentiale med dens kobling mellem på den ene side psykologiske kernebegreber, som fx erkendelse, perception, opmærksomhed, hukommelse, og problemløsning med pædagogisk...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

38,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Efter at have arbejdet som lærer i folkeskolen i nogle årtier gennemførte jeg i midten af 1990’erne en speciallæreruddannelse på Danmarks Lærerhøjskole og blev i 1996 tilknyttet specialbørnehaven Mælkebøtten på Bornholm som pædagogisk konsulent. Mælkebøtten var dengang en meget udviklingsorienteret institution, hvilket jeg var så heldig at få mulighed for at yde mit bidrag til. Et af de projekter, jeg fik ansvaret for, var udvikling af en kvalitativ beskrivelsesmodel rettet mod børns kompetencer og samspil. Modellen fik navnet LEA (Learning, Evolving & Assessment) med reference til Vygotskys forståelse af relationen mellem læring og udvikling. LEA-modellen afspejler måske meget godt kognitionspsykologiens prospektive potentiale med dens kobling mellem på den ene side psykologiske kernebegreber, som fx erkendelse, perception, opmærksomhed, hukommelse, og problemløsning med pædagogisk refleksion og handling.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kognition & Pædagogik et bæredygtigt match

Kognition & Pædagogik et bæredygtigt match

LEA-modellen afspejler måske meget godt kognitionspsykologiens prospektive potentiale med dens kobling mellem på den ene side psykologiske kernebegreber, som fx erkendelse, perception, opmærksomhed, hukommelse, og problemløsning med pædagogisk...