Lad hjernen styre i skolen: Børn har brug for dig, når de skal lære (Ebog, Epub, Dansk)

Forfattere: Martin Ingvar, Gunilla Eldh


Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: epub
Type: Ebog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771582697
Udgivelsesdato: 09-09-2015
Sideantal: 184 Sider
Filtype: epub
Filversion: 2.0
Filformat: Reflowable
Filstørrelse: 1277 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Kort beskrivelse
Gør livet i klasseværelset rigere, sjovere og lettere med ny inspiration fra hjerneforskning og adfærdsvidenskab.
Formater / udgaver
130,50 kr
162,70 kr
PRIS
162,70 kr

Levering : Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

Vi lever i ”hjernens århundrede” og er i stand til at undersøge helt ned på molekyleniveau, hvad der sker i hjernen, når vi lærer noget nyt. Derfor er det på tide at tage hånd om den viden og lade den få lov til at gennemsyre undervisningen. Lad hjernen vise vejen til et rigere, sjovere og lettere liv i klasseværelset!

Kernen i al læring er den pædagogiske kontrakt mellem lærer og elev, mellem voksen og barn: ”Jeg er overbevist om, at du kan lære dette her – og det er vigtigt for mig, at du klarer det!”

En forudsætning for hjernens udvikling er, at voksne kan give børn motivation og respons, udfordringer og tryghed. Barnets hjerne kan også påvirkes af miljøfaktorer som mad, søvn og fysisk aktivitet.

Martin Ingvar og Gunilla Eldh anlægger i denne bog et hjerneperspektiv på skolesystemet. Deres udgangspunkt er, at livet i klasseværelset trænger til ny inspiration fra hjerneforskning og adfærdsvidenskab. Skolen skal ikke være en slagmark for ideologi, dagsaktuel politik og pædagogiske dogmer. Det er på tide, at vi lytter til, hvad videnskaben har at sige.

"Det er en fagligt interessant udgivelse, som samtidig er hyggelig at læse, da de mange praktiske eksempler gør teorierne nærværende og konkrete. Læsningen flyder let og kan næsten sidestilles med læsning af en god roman. (...) Oplagt anskaffelse for især lærerbiblioteker og seminarer, men også for folkebiblioteker. Bogen formidler vigtig og relevant viden, som supplerer den øvrige pædagogiske litteratur godt." - Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse (15/41), DBC uge 2015/41

Anmeldelser (0)