Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen Forstør

Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen (e-bog, epub)

Af: Mary Brekke

Forlag: Forlaget Klim
Format: epub
Sprog: Dansk
Serietitel: Vejledning og profession
Sideantal: 324
Dato for udgivelse: 2014-09-17
Udgivelse: 1. elektroniske udg.
Nr. i serien: 6
Oversætter: Connie Møller Christensen
Medforfattere: Mary Brekke, Tom Tiller
ISBN-13: 9788771295320
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 567 KB
Filversion: 2.0
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable
”Læreren som forsker” er et ideal for den gode læreruddannelse og den gode skole. Et ideal der er kommet nærmere en realisering med en ny læreruddannelseslov og en ny folkeskolelov.

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

136,15 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

”Læreren som forsker” er et ideal for den gode læreruddannelse og den gode skole. Et ideal der er kommet nærmere en realisering med en ny læreruddannelseslov og en ny folkeskolelov. I ’Læreren som forsker’ bliver den studerende og læreren indført i en lang række forskningsmetoder og metaovervejelser over forskning og lærerarbejde. Studerende og lærere får teori og metode på bl.a. aktionslæring, casestudier, læringscafé, livshistorier, videoobservation og forskningsinterview. Bogen er et kompetenceudviklende studieredskab til bachelorprojekter, praktikprojekter og andre opgaver med empiriske undersøgelser. Den retter sig mod studerende og undervisere i læreruddannelsen og på praktikskolerne, og skifter man lærer ud med fx sygeplejerske, pædagog eller socialrådgiver, er bogen også fuldt ud anvendelig og aktuel på disse professionsuddannelser. Andre bøger i serien ’Vejledning & profession’ Per Jensen & Inger Ulleberg ’Mellem ordene – kommunikation i professionel praksis’ Thorbjørn J. Karlsen ’Vejledning under nye vilkår’ Terje Ogden ’Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge’ Svein Aage Christoffersen (red.) ’Professionsetik’ Asbjørn Kärki Ulvestad & Freja Ulvestad Kärki ’Flerstemmig Vejledning’ ’Vejledning & profession’ er studiebøger til professionsuddannelser og professionsudøvere. Serien fokuserer på professionsområder som faglig etik, kommunikation, vejledningsteori og -metode. Bogen rummer bidrag af: Jarle Bakke Cato R.P. Bjørndal Kristin Emilie W. Bjørndal Mary Brekke Anne G. Danielsen Tor Vidar Eilertsen Eli Moksnes Furu Sidsel Germeten Matts Mattsson May Britt Postholm Karin Rørnes Petri Salo Hilde Sollid Gerd Stølen Odd Arne Thunberg Tom Tiller

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen

Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen

”Læreren som forsker” er et ideal for den gode læreruddannelse og den gode skole. Et ideal der er kommet nærmere en realisering med en ny læreruddannelseslov og en ny folkeskolelov.