Læring inden for hjemmet som praksis-arrangement: Gør-det-selv-projekter, identitet og materialitet Forstør

Læring inden for hjemmet som praksis-arrangement: Gør-det-selv-projekter, identitet og materialitet (e-bog, pdf)

Af: Toke Haunstrup Christensen

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Artikel fra Kognition & Pædagogik
Sideantal: 16
Dato for udgivelse: 2016-12-23
Nr. i serien: Nr. 102
ISBN-13: 9788771852110
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 536 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Hjemmet udgør en vigtig lokalitet og ramme for familiers hverdagsliv, som udfolder sig gennem en mangfoldighed af gensidigt betingede praksisser. Hjemmet som materialitet kan samtidig udgøre selve genstanden for praksisser, sådan som det er...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

38,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hjemmet udgør en vigtig lokalitet og ramme for familiers hverdagsliv, som udfolder sig gennem en mangfoldighed af gensidigt betingede praksisser. Hjemmet som materialitet kan samtidig udgøre selve genstanden for praksisser, sådan som det er tilfældet med gør-detselv- renovering, hvor beboerne omskaber hjemmets materialitet. Gør-det-selv-projekter udgør konkrete læringsforløb, som i høj grad afspejler, at praksissen er sammenvævet med både hjemmets sociale relationer og materielle organisering. Denne artikel vil med afsæt i interview med boligejere analysere, hvordan disse tilegner sig gørdet- selv-praksissen. Et centralt begreb er her læring, og artiklen undersøger, på hvilke måder kombinationen af situeret læring og praksisteorier kan inspirere til en mere kvalificeret forståelse af praksissers spredning og tilegnelse gennem læring. Analysen viser bl.a., at den praktiske interaktion med det materielle spiller en væsentlig rolle for læringsforløbet knyttet til gør-det-selv-praksissen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Læring inden for hjemmet som praksis-arrangement: Gør-det-selv-projekter, identitet og materialitet

Læring inden for hjemmet som praksis-arrangement: Gør-det-selv-projekter, identitet og materialitet

Hjemmet udgør en vigtig lokalitet og ramme for familiers hverdagsliv, som udfolder sig gennem en mangfoldighed af gensidigt betingede praksisser. Hjemmet som materialitet kan samtidig udgøre selve genstanden for praksisser, sådan som det er...