Markedsret Del 2: Markedsføringsret og konkurrenceværn Forstør

Markedsret Del 2: Markedsføringsret og konkurrenceværn (e-bog, pdf, drm)

Af: Palle Bo Madsen

Forlag: DJØF/Jurist- og Økonomforbundets Forlag
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 298
Dato for udgivelse: 2010-05-07
Udgiver: DJØF/Jurist- og Økonomforbundets Forlag
ISBN-13: 9788757491654
Produkt type: e-bog
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 447
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

283,80 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Markedsret Del 2 foreligger nu i en ny og revideret 5. udgave. Fremstillingen er ajourført til og med den seneste ændring af markedsføringsloven som gennemført ved lov nr.1547 af 20.12.2006 til implementering af direktiv 2005/29 om urimelig handelspraksis. Markedsret Del 2 indeholder en udførlig gennemgang af: Markedsføringsretten:- markedsføring og reklame- fairness over for forbrugerne- illoyal konkurrence mellem erhvervsdrivende- retsmidler og håndhævelseAftale- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn:- konkurrence- og kundeklausuler m.v.- ikke-angrebsklausuler- erhvervshemmeligheder og betroet viden- "Naturlige" konkurrenceklausulerRelevant EU-retlig regulering inddrages og behandles, hvor det systematisk hører hjemme i fremstillingen af dansk ret. Bogen er en kombineret lære- og håndbog med fyldige litteraturhenvisninger samt udførlige doms- og stikordsregistre. Fremstillingen skal ses i sammenhæng med 5. udgave af Markedsret Del 1, der udkom i 2006 med en gennemgang af konkurrence-begrænsningsretten, samt en kommende Markedsret Del 3, som behandler den markedsrelevante del af Immaterialretten.Forfatteren, Palle Bo Madsen, er professor ved Juridisk Institut på Aarhus Universitet, hvor han i mange år har forsket og undervist i bl.a. de her behandlede emner.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Markedsret Del 2: Markedsføringsret og konkurrenceværn

Markedsret Del 2: Markedsføringsret og konkurrenceværn