Markedsret Del 3: Immaterialret Forstør

Markedsret Del 3: Immaterialret (e-bog, pdf, drm)

Af: Palle Bo Madsen

Forlag: DJØF/Jurist- og Økonomforbundets Forlag
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 356
Dato for udgivelse: 2008-11-01
ISBN-13: 9788757492422
Produkt type: e-bog
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 534
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

340,30 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Markedsret Del 3 handler om de lovbestemte ene-rettigheder - immaterialretten. Bogen knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 5. udgave i 2006, og Markedsret Del 2 om markedsføringsretten, som udkom i 5. udgave i 2007.I 4. udgaven blev immaterialretten behandlet sammen med markedsføringsretten i Del 2, men i denne 5. udgave er de lovbestemte enerettigheder kommet i en særlig Del 3.Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder.Udviklingen på immaterialretsområdet har også i de seneste år været kendetegnet af en række regelændringer, hvoraf en hel del er blevet til på fælles-europæisk plan, samt af omfattende og afgørende ny dansk europæisk praksis. Det har på flere punkter gjort det nødvendigt med en ret betydelig omskrivning af fremstillingen i denne udgave.Alle de erhvervsrelevante grene af immaterialretten er behandlet i denne fremstilling. Da forbindelsen til markedsrettens andre dele er tydeligst i varemærkeretten, og der på dette område tillige findes en meget omfattende retspraksis også fra EF-Domstolen og Retten i Første Instans, er varemærke-retten dog viet en særlig opmærksomhed.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Markedsret Del 3: Immaterialret

Markedsret Del 3: Immaterialret