Forstør

Mobning gentænkt (e-bog, pdf, drm)

Af: Carsten Bagge Laustsen

Forlag: Hans Reitzels Forlag
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Dato for udgivelse: 2014-02-07
Udgivelse: Edition 1
Udgiver: Hans Reitzels Forlag
Bearbejdning: Dorte Marie Søndergaard, Jette Raundahl Kofoed
Medforfattere: Carsten Bagge Laustsen, Charlotte Mathiassen, Dorte Marie Søndergaard, Eva Silberschmidt Viala, Hanne Haavind, Helle Rabøl Hansen, Inge Henningsen, Jette Raundahl Kofoed, Lene Myong, Nina Hein, Robin May Schott
ISBN-13: 9788741259208
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 3767 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 500
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

308,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Mobning gentænkt handler om de mekanismer, dilemmaer og bevægelser, der er involveret i ekstrem eksklusion og mobning blandt børn og unge i skolen. Antologien fokuserer på, hvad der sker, når social udstødelse og foragt dominerer i skoleklasser – og hvordan social udstødelse kan hænge sammen med børnenes og de unges samtidige stræben efter at høre til i fællesskaber. Bogen handler også om de voksnes involvering, om læreres, skolelederes og forældres måder at forstå børnenes interaktion og vanskeligheder på, samt deres måde at forholde sig til mobning på.

I bogens kapitler går forfatterne tæt på en lang række spørgsmål: Hvad betyder familie og opvækstbetingelser for børnenes manøvreringer i mobbeplagede skolesammenhænge? Hvordan etableres fordelingerne af ansvar og ejerskabet til ”sandheden”, når børn, skole og hjem mødes i forsøgene på at forstå, hvad der foregår mellem børn, som er involveret i mobbehandlinger? Hvilken betydning får de voldelige computerspil for børn, der er involveret i sammenhænge præget af mobning og social eksklusionsangst? Og hvordan skal vi overhovedet forstå sammenhængen mellem mobning og vold? Hvordan kan vi forstå mobningens karakter af (terroristisk) uforudsigelighed? Og er enshed altid godt og forskellighed altid skidt – er inklusion altid svaret?

Mobning gentænkt ligger i forlængelse af Mobning – sociale processer på afveje, som udkom i 2009, men kan læses selvstændigt. Den henvender sig til lærere og ledere af uddannelsesinstitutioner – ikke kun i folke- og friskoler, men også i de pædagogiske institutioner og på de uddannelsessteder, der ligger før og efter grundskolen. Bogen henvender sig til studerende og forskere særligt inden for de pædagogiske, humanistiske og samfundsvidenskabelige fagområder og vil også være relevant for uddannelsespolitiske planlæggere og administratorer, samt til dem, der på andre måder er involveret i skoleliv.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mobning gentænkt

Mobning gentænkt