Narrativ skoleledelse Forstør

Narrativ skoleledelse (e-bog, pdf, drm)

Af: Alex Madsen

Forlag: Samfundslitteratur
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 218
Dato for udgivelse: 2016-10-17
Medforfattere: Alex Madsen, Povl Erik Wolff
ISBN-13: 9788759328347
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 13134 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 327
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Narrativ skoleledelse bringer analyser og praksiseksempler fra ledelsens hverdag i den kommunale folkeskole.

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

262,65 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

International skoleforskning viser, at ledelsens aktive deltagelse i evaluering og udvikling af skolens undervisning og pædagogik har afgørende betydning for elevernes resultater. Den seneste folkeskolereform markerer store forventninger til ledelsens rolle i et kvalitetsløft af skolen. En folkeskoles ledelse kan ikke løfte opgaven alene, men må facilitere et bredt samarbejde. Dette kræver indsigt i en mangfoldighed af forskellige læringsmiljøer, professioner og deres faglige selvfortællinger. Det er ledelsens opgave at understøtte og fremme den røde tråd i en skoles virksomhed og skabe en sammenhængende fortælling, der kan favne og inspirere såvel medarbejdere, elever, forældre som lokalsamfund. I fortællingen om effektiv skoleledelse indgår i dag kompetencer til at lede mål- og resultatstyringsprocesser samt evaluerings- og feedbackprocesser. Styrker og faldgrupper ved mål- og resultatstyring behandles indgående igennem bogen, ligesom der sættes fokus på centrale dilemmaer i aktuel skoleledelse, fx omkring inklusion, kontrol og forældreinddragelse. Narrativ skoleledelse bringer analyser og praksiseksempler fra ledelsens hverdag i den kommunale folkeskole.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Narrativ skoleledelse

Narrativ skoleledelse

Narrativ skoleledelse bringer analyser og praksiseksempler fra ledelsens hverdag i den kommunale folkeskole.