Nye vidensmedier: Kultur, læring, kommunikation Forstør

Nye vidensmedier: Kultur, læring, kommunikation (e-bog, epub)

Af: Jørgen Bang

Forlag: Samfundslitteratur
Format: epub
Sprog: Dansk
Sideantal: 290
Dato for udgivelse: 2011-06-27
Redaktion: Hans Jørn Nielsen m.fl.
Medforfattere: Jørgen Bang, Birger Hjørland, Charles Bazerman, Hans Dam Christensen, Helene Høyrup, Tove Arendt Rasmussen, Lotte Nyboe, Hans Jørn Nielsen, Christian Dalsgaard, Trine Schreiber, Carl Gustav Johannsen, Lars Ole Sauerberg, Annemette Hejlsted, Hans Elbeshaus
ISBN-13: 9788759397794
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 2102 KB
Filversion: 2.0
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable
Undervisere og formidlere har ikke længere monopol på den viden, der formidles. På nettet er viden til stede i overflod, og studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier.

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

268,15 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Mediers anvendelse i tilegnelse af viden er i stigende grad genstand for interesse. Digitale og sociale medier skaber nye muligheder for læring og formidling, men signalerer også, at selve vidensbegrebet er blevet mere dynamisk. Undervisere og formidlere må erkende, at de ikke længere har monopol på den viden, der formidles. På internettet er viden til stede i overflod, og elever, studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier. For professionelle formidlere er det en udfordring. I denne antologi anvendes begrebet vidensmedier om mediers brug i formidling og tilegnelse af viden. Ligesom man taler om nyhedsmedier og underholdningsmedier, kan man tale om vidensmedier. Med forskellige indfaldsvinkler og cases undersøger antologien vidensmediering. Nogle af artiklerne giver generel teoretisk baggrund for forståelsen af viden og medier, andre analyserer specifikke typer af vidensmedier: fx billedmedier, sociale medier, websteder, webtutorials, encyklopædier og fiktionsmedier. Artiklerne har fokus forskellige steder i de formelle og uformelle former for læring og videnstilegnelse – bl.a. undervisningssektoren, biblioteket og museet. Forfatterne repræsenterer forskellige videnskabelige felter, bl.a. medievidenskab, kunst- og litteraturvidenskab samt biblioteks- og informationsvidenskab. Redaktionen kommer fra Det Informationsvidenskabelige Akademi.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Nye vidensmedier: Kultur, læring, kommunikation

Nye vidensmedier: Kultur, læring, kommunikation

Undervisere og formidlere har ikke længere monopol på den viden, der formidles. På nettet er viden til stede i overflod, og studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier.