Onboardingens psykologi, part 2 Forstør

Onboardingens psykologi, part 2 (e-bog, pdf)

Af: Christian Harpelund

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Artikel fra Erhvervspsykologi
Dato for udgivelse: 2016-10-21
Nr. i serien: Nr. 3, 2016
ISBN-13: 9788771851960
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 1088 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Artiklen “Onboardingens psykologi, part 1” beskæftigede sig med onboarding med et mål om at forstå, hvad der er på spil i selve oplevelsen for en medarbejder, der starter i sit nye job. Hvor den første artikel forsøgte at forstå, hvad...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

49,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Artiklen “Onboardingens psykologi, part 1” beskæftigede sig med onboarding med et mål om at forstå, hvad der er på spil i selve oplevelsen for en medarbejder, der starter i sit nye job. Hvor den første artikel forsøgte at forstå, hvad onboardingens psykologi ‘er’, er denne artikel på udkig efter et bud på, hvad man ‘gør’ med denne forståelse for at udnytte en organisations ressourcer bedst muligt, når man skal udføre onboarding i praksis. I første artikel brugte vi kræfterne på at skille onboardingens dimensioner fra hinanden. Vi anlagde en betragtning på onboarding som en transition, organisationen skal støtte sit nye medlem gennem, ved designmæssigt at understøtte tre vigtige psykologiske bevægelser: formningen og tilskæringen af medarbejderen; forbindelsen af medarbejderen ud i organisationen; og udfoldelsen af det menneske og den performer, der potentielt gemmer sig inde i personen. Vi tegnede et billede af en opgave, der både kræver indsigt, overblik og sans for detaljerne.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Onboardingens psykologi, part 2

Onboardingens psykologi, part 2

Artiklen “Onboardingens psykologi, part 1” beskæftigede sig med onboarding med et mål om at forstå, hvad der er på spil i selve oplevelsen for en medarbejder, der starter i sit nye job. Hvor den første artikel forsøgte at forstå, hvad...