Positiv Ud&dannelse: Det næste naturlige og afgørende skridt for dansk uddannelse
Dette produkt kan findes i disse emner sektioner og kategorier

Positiv Ud&dannelse: Det næste naturlige og afgørende skridt for dansk uddannelse (Ebog, Pdf, Dansk)

Af: Louise Tidmand

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Type: Ebog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771853445
Udgivelsesdato: 13-12-2018
Serie: Artikel fra Kognition & Pædagogik
Serienummer: Nr. 110
Filtype: pdf
Filstørrelse: 1448 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Kort beskrivelse
Artiklen præsenterer begrebet Positive Education og diskuterer efterfølgende forfatterens bud på den danske oversættelse Positiv Ud&Dannelse som værende dækkende for begrebet i en dansk kontekst. Interventionen ”Livsduelighed på skoleskemaet – hvad, hvorfor og hvordan?” præsenteres som en af de første Positive Education-interventioner i dansk skolekontekst. Interventionen er en del af forfatterens forskning, og artiklen redegør kort for interventionsdesignet og undersøgelsesdesignet. Afslutningsvis diskuterer artiklen udfordringer for arbejdet med Positive Education på baggrund af forfatterens studieophold på Centre for Positive Psychology på universitetet i Melbourne, Australien, og adskillige besøg på australske skoler, der arbejder med Positive Education. Diskussionen fokuserer på skolers kulturelle kontekst, organisation og mulighed for efteruddannelse af skolens personale. Herefter perspektiveres til Positiv Ud&Dannelse som det næste naturlige og afgørende skridt for dansk uddannelse.
PRIS
38,90 kr

Levering : Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Artiklen præsenterer begrebet Positive Education og diskuterer efterfølgende forfatterens bud på den danske oversættelse Positiv Ud&Dannelse som værende dækkende for begrebet i en dansk kontekst. Interventionen ”Livsduelighed på skoleskemaet – hvad, hvorfor og hvordan?” præsenteres som en af de første Positive Education-interventioner i dansk skolekontekst. Interventionen er en del af forfatterens forskning, og artiklen redegør kort for interventionsdesignet og undersøgelsesdesignet. Afslutningsvis diskuterer artiklen udfordringer for arbejdet med Positive Education på baggrund af forfatterens studieophold på Centre for Positive Psychology på universitetet i Melbourne, Australien, og adskillige besøg på australske skoler, der arbejder med Positive Education. Diskussionen fokuserer på skolers kulturelle kontekst, organisation og mulighed for efteruddannelse af skolens personale. Herefter perspektiveres til Positiv Ud&Dannelse som det næste naturlige og afgørende skridt for dansk uddannelse.

Anmeldelser (0)