Problembaseret læring Forstør

Problembaseret læring (e-bog, epub, drm)

Af: Roar C. Pettersen

Forlag: Dafolo A/S
Format: epub, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 256
Dato for udgivelse: 1999-04-01
ISBN-13: 9788771600520
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 1966 KB
Filversion: 2.0
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 384
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable
”Problemet først” er den norske titel på Roar C. Pettersens bog om problembaseret læring som pædagogisk idé og strategi. Hermed er formuleret hovedpointen i Problembaseret Læring, PBL, at det er gennem arbejdet med opgave- eller...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

137,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

”Problemet først” er den norske titel på Roar C. Pettersens bog om problembaseret læring som pædagogisk idé og strategi. Hermed er formuleret hovedpointen i Problembaseret Læring, PBL, at det er gennem arbejdet med opgave- eller problemløsning, at eleverne/de studerende tilegner sig kundskab, færdighed og indsigt. PBL sigter på at tilvejebringe læreprocesser, kendetegnet ved de studerendes aktive involvering og baseret på virkelighedsnære problemsituationer. Der lægges derfor vægt på: at tage udgangspunkt i og relatere til eksisterende kundskaber og erfaringer hos de studerende, at stimulere til at tage et personligt ansvar for egen uddannelse og læring, at tilskynde de studerende til at bearbejde og behandle lærestoffet i meningsfyldte situationer, relateret til fremtidig praksis inden for uddannelsens fagområde, at bidrage til udvikling af en faglig kvalificeret, kritisk og analystisk holdning til lærestoffet og at medvirke til de studerendes personlige og professionelle udvikling. Problembaseret læring medfører en afgørende ændring i lærerens opgave og rolle med en større vægt på funktionen som vejleder. Bogen giver på baggrund af en gennemgang af forskellige vejledningsmetoder og -strategier en grundig indføring i PBL-vejledning. I bogens 2. del diskuteres forskellige kundskabsformer, deres rolle og plads i de erhvervsrettede uddannelser samt teori-praksis forholdet og PBL’s muligheder for at fremme integrationen herigennem. Roar C. Pettersen er cand.polit. med pædagogik som hovedfag og er ansat som højskolelektor ved afdelingen for sundhedsfag ved Høgskolen i Østfold.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Problembaseret læring

Problembaseret læring

”Problemet først” er den norske titel på Roar C. Pettersens bog om problembaseret læring som pædagogisk idé og strategi. Hermed er formuleret hovedpointen i Problembaseret Læring, PBL, at det er gennem arbejdet med opgave- eller...