404 - Siden blev ikke fundet

Der er 1 fejl

  1. Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

« Tilbage

Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet


Åh nej!
Denne side er ikke længere tilgængelig. Varen, som engang kunne købes her, er fjernet fra vores katalog. Informationen, som du ser her på siden, er en del af vores produktarkiv og er blot en hyldest til den vare, der engang var.


Men vent ...
Vi har heldigvis gemt lidt info, før produktet blev slettet. Du kan stadig finde links til fx forfatter, leverandør, kategorier og serier, samt andet som denne vare har været en del af. Vi håber, at det kan hjælpe dig med at finde en anden udgave af varen eller måske et alternativ.

Sammenhængen mellem udvikling af resiliens og professionsidentitet: Blandt pædagogstuderende ved hjælp af livshistorier (Ebog, pdf, Dansk)

Forfatter(e): Andreas Nielsen


Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S

  • Type: Ebog
  • Format: pdf
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • Udgivelsesdato: 16-03-2017
  • Serie: Artikel fra Kognition & Pædagogik
  • Serienummer: Nr. 103
  • Filtype: pdf
  • Filstørrelse: 581 KB
  • Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
  • ISBN/VNR: 9788771852189
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Varen har været en del af disse kategorier

VARENS BESKRIVELSE

Denne artikel tager udgangspunkt i forsknings- og udviklingsprojektet Rigtige Paedagoger, som er en faenomenologisk undersøgelse af, hvordan paedagogstuderende danner deres paedagogiske blik med afsaet i egne livshistorier. I en tidligere artikel om projektet (Bille, Nielsen, Jørgensen, Overgård & Holand, 2017) er beskrevet, hvordan det paedagogiske blik i høj grad udvikles og skaerpes, når undervisere sammen med studerende vender opmaerksomheden mod den livsverden, hvori de studerende har gjort deres første og grundlaeggende erfaringer med faenomener som fx tillid og omsorg. I artiklen beskrives også, hvordan en stor gruppe paedagogstuderende trods vanskelige opvaekstvilkår i arbejdet med livshistorier formår at omdanne svaere oplevelser i barndom og ungdom til en saerlig ressource på rejsen mod at blive paedagog. I forlaengelse af ovenstående fokuseres i denne artikel, ligeledes med afsaet i forsknings- og udviklingsprojektet Rigtige Paedagoger, på sammenhaengen mellem udvikling af resiliens og professionsidentitet blandt paedagogstuderende ved hjaelp af livshistorier. Artiklen peger på, at påbegyndelsen af paedagoguddannelsen giver en saerlig mulighed for at give mening til svaere oplevelser og belastninger i fortiden, og netop meningsskabelse tilskrives en betydning for udvikling af resiliens (Frankl, 2006; Antonowsky, 1996; Toper, 2012; Ryff, 2014; Theron & Theron, 2014).