Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen Forstør

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen (e-bog, pdf, drm)

Af: Anders Rasmussen

Forlag: Dafolo A/S
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 16
Dato for udgivelse: 2012-10-31
Medforfattere: Anders Rasmussen, Lene Tanggaard, Rikke Johannesen, Morten Fisker
ISBN-13: 9788771603248
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 1022 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 24
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Entreprenørskab, skole og dannelse", "Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen?" og "Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

137,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Entreprenørskab, skole og dannelse Af Anders Rasmussen I artiklen stiller Anders Rasmussen spørgsmålet: Hvordan skaber og danner vi elever og studerende, som er i stand til at tage initiativ til og indgå i entreprenørielle processer? På den baggrund præsenteres fire dimensioner, som kan understøtte dannelsen af det entreprenørielle menneske, ligesom det konkretiseres, hvordan de fire dimensioner kan inddrages. Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen? Af Lene Tanggaard og Rikke Johannesen Artiklen opridser mulige forskelle og ligheder mellem populære begreber som kreativitet, innovation, iværksætteri, entreprenørskab og foretagsomhed og uddyber, hvordan entreprenørskabsundervisning kan være en bæredygtig fornyelse af pædagogisk praksis. Desuden drøftes kort skoleledelsens rolle i ambitionen om at skabe en mere innovativ kultur i skolen. Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte bundlinje Af Morten Fisker Folkeskolen, som vi kender den i dag, er i klemme mellem sine fysiske rammer og sin pædagogiske og organisatoriske intention. Nok så mange strukturændringer løser ikke opgaven – det gør kun mentale ombygninger, ændringer i den måde hvorpå vi tænker og brugers skolens rum. Forfatteren oplister en række eksempler på, hvordan der kan skabes forandringer i skolerne, som kan levere bedre læring for pengene og tilbyde synlig merværdi for lærere, elever og forældre.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Entreprenørskab, skole og dannelse", "Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen?" og "Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte...