Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2013. 16. årgang. Tema: Kommunikation (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Claus Holm

Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2013. 16. årgang. Tema: Kommunikation (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Forfattere: Claus Holm, Kirsten Hyldahl Pedersen, Marianne Ubbe, Hallvard Håstein, Claus Madsen, Birte Hjortdal


Forlag: Dafolo A/S

  • Type: Ebog
  • Format: pdf, drm
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771603224
  • Udgivelsesdato: 30-01-2013
  • Sideantal: 20 Sider
  • Filtype: pdf
  • Filstørrelse: 1425 KB
  • Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Kend jeres virkning - Interview med John Hattie", "John Hatties feedbackmodel som kommunikativ læringsgenerator i skolen", "Visualisering som kommunikationsværktøj", "SMTTE-modellen: en struktur for pedagogisk oppmerksomhet", "Udfordringer i kommunikationen – om at mestre mening" og "Den anerkendende samtale mellem leder og medarbejder".
PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Kend jeres virkning - Interview med John Hattie Af Claus Holm Det er med stolthed, at Skolen i Morgen kan bringe dette interview med en af uddannelsesområdets vigtigste stemmer r: den newzealandske professor John Hattie, som er manden bag verdens mest omfattende undersøgelse af, hvad der virker i undervisningen.

John Hatties feedbackmodel som kommunikativ læringsgenerator i skolen Af Kirsten Hyldahl Pedersen I denne artikel præsenteres en hjørnesten i John Hatties forskning: feedbackmodellen. Effektiv feedback er en af de væsentligste måder, hvorpå elever kan bevidstgøres om deres egen læring – og den bevidste, synlige læring er samtidig en af de vigtigste veje til at øge læringen.

Visualisering som kommunikationsværktøj Af Marianne Ubbe Hvad har gråt teaterkulissepapir og farvestrålende tuscher at gøre med moderne skoleledelse? Artiklens forfatter argumenterer for at bruge konkret visualisering som led i kommunikationen ledelse og medarbejdere imellem. Også når det er den vanskelige samtale, der skal tages.

SMTTE-modellen: en struktur for pedagogisk oppmerksomhet Af Hallvard Håstein Artiklens forfatter er udvikler af den kendte SMTTE-model, som er et af de mest anvendte kommunikations- og udviklingsredskaber herhjemme. Artiklen redegør for SMTTE-modellens baggrund og anvendelse, samtidig med at modellen sættes ind i et skoleledelsesmæssigt perspektiv.

Udfordringer i kommunikationen – om at mestre mening Af Claus Madsen Gå altid tilbage til en fuser! Denne artikel argumenterer for, at man som leder skal kigge nærmere på de kommunikationssituationer, der ikke fungerer. Vi kan lære meget af at metakommunikere og metareflektere – altså at gå tilbage til en samtalemæssig ’fuser’ for at blive klogere på, hvad det var, der skete. Den anerkendende samtale mellem leder og medarbejder Af Birte Hjortdal Artiklen stiller spørgsmålstegn ved, om et af tidens mantraer ”den anerkendende samtale” overhovedet kan forenes med det asymmetriske magtforhold, som er et vilkår i relationen mellem leder og medarbejder. Artiklens forfatter er både skoleleder og eksamineret familieterapeut og trækker på viden fra begge områder i denne artikel.

Læsernes anmeldelser (0)