Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse i en målstyret skole (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse i en målstyret skole (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Forfattere: Mai-Britt Herløv Petersen, Peter Dahler-Larsen, Lonni Hall, Poul Aarøe Pedersen


Forlag: Dafolo A/S

  • Type: Ebog
  • Format: pdf, drm
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771601367
  • Udgivelsesdato: 30-01-2015
  • Sideantal: 16 Sider
  • Filtype: pdf
  • Filstørrelse: 598 KB
  • Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Resultatbaseret styring og dialogorienteret skoleledelse", "Resultatmål er og stress: Er der en sammenhæng?", "Skoleledelse med effekt" og "Når målstyring ender som et selvmål"
PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Resultatbaseret styring og dialogorienteret skoleledelse Af Mai-Britt Herløv Petersen Et af skolereformens mål er, at eleverne skal blive så dygtige, de kan. To af redskaber til at nå dette mål er højnelse af det faglige niveau og af elevernes trivsel. Målingen af elevernes performance bliver således for alvor central, når vi skal følge progressionen mod dette mål. Denne artikel argumenterer for, at en resultatbaseret styring må følges med en dialogorienteret ledelse, hvis skolens ledelse vil skabe de bedste betingelser for at fremme elevernes læringsudbytte og trivsel.

Resultatmål er og stress: Er der en sammenhæng? Af Peter Dahler-Larsen Denne artikel formidler centrale pointer fra ny forskning i sammenhængen mellem resultatmålinger og stress. En væsentlig pointe i denne sammenhæng er, at resultatmålinger kan være med til at øge medarbejdernes krav til sig selv og egen formåen. Artiklen slår derfor til at lyd for, at ledelsen hjælper til at prioritere og stabilisere de vigtigste resultatkrav til medarbejderne frem for at udskifte eller ændre kravene for ofte.

Skoleledelse med effekt Af Lonni Hall Artiklen her giver et overblik over centrale strømninger i den internationale skoleledelsesforskning og ser nærmere på, hvordan det kommer til udtryk i den danske kontekst. Artiklen præsenterer og diskuterer den instruerende, den transformative og den distributive ledelse, og her er inspiration at hente i en tid med skolereform og fokus på læringsudbytte.

Når målstyring ender som et selvmål Af Poul Aarøe Pedersen Spænder målstyringen i sig selv ben for udviklingen af folkeskolen? Læs dette indspark, og døm selv.

Læsernes anmeldelser (0)