Skolen i Morgen. Nr. 5. Februar 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af den åbne skole Forstør

Skolen i Morgen. Nr. 5. Februar 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af den åbne skole (e-bog, pdf, drm)

Af: Eva Sørensen

Forlag: Dafolo A/S
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 16
Dato for udgivelse: 2015-02-27
Medforfattere: Eva Sørensen, Mathilde Hjerrild Carlsen, Lars Bo Westergaard, Mikael Jensen, Malou Juelskjær, Dorthe Staunæs
ISBN-13: 9788771601480
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 1086 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 24
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Ledelse af folkeskolens samspil med lokalsamfundet – udfordringer og muligheder", "Ledelse af den åbne skole – fra sodavandsbesøg til samproduktion", "Frivillig...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

137,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Ledelse af folkeskolens samspil med lokalsamfundet – udfordringer og muligheder Af Eva Sørensen Skolereformens tiltag om den åbne skole skaber nye muligheder for at inddrage lokale ressourcer. Dette kan samtidig ses som en udtryk for et skift i tænkningen om, hvordan man styrer og løser offentlige serviceopgaver. Artiklen her ser nærmere på den nye styringstænkning og på de særlige ledelsesudfordringer, der følger med. Ledelse af den åbne skole – fra sodavandsbesøg til samproduktion Af Mathilde Hjerrild Carlsen Skolens engagement i lokalsamfundet skal øges, så der skabes betingelser for samproduktion. Dette indebærer et større og mere forpligtende samarbejde om elevernes læring. Artiklen viser, at ledelse af disse samarbejder ikke kun skal betragtes som spørgsmål om motivation, processtyring og fælles målopsætning, men at det handler om at lede værdier og professionelle identiteter, hvor disse værdier og identiteter er til forhandling. Frivillig undervisning Af Lars Bo Westergaard Hjørring Kommune blev landskendt, før folkeskolereformen blev gennemført, for deres tanker og visioner om en ny fritidsmodel for kommunen. I denne artikel fortæller en pædagogisk leder og en skoleleder i Hjørring Kommune om de første erfaringer med en fritidsmodel, der i høj grad involverer det lokale kultur- og foreningsliv. Sejren over ulvetimen Af Mikael Jensen I Nr. Felding i Holstebro har de gode oplevelser med deres forenings-SFO, som var den første af sin slags i Danmark. Artiklen giver et indblik i de fordele, som de involverede parter oplever i samarbejdet, og hvad det bagvedliggende ønske med forenings-SFO’en er. Den læringsledede skole – ledelse ”all-inclusive”? Af Malou Juelskjær og Dorthe Staunæs Denne artikel udfolder den nuværende skolereform som en læringsreform og ser nærmere på, hvad det betyder for ledelsesformer. Begrebet ”psy-ledelse” præsenteres, når der skal ledes på at holde eleverne lærende og i bevægelse – deres kapaciteter potentialiseres. Med reformens ord: De skal blive så dygtige, som de kan.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skolen i Morgen. Nr. 5. Februar 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af den åbne skole

Skolen i Morgen. Nr. 5. Februar 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af den åbne skole

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Ledelse af folkeskolens samspil med lokalsamfundet – udfordringer og muligheder", "Ledelse af den åbne skole – fra sodavandsbesøg til samproduktion", "Frivillig...